چگونه به فرزند خود ساخت کاردستی را یاد بدهیم

چگونه به فرزند خود ساخت کاردستی را یاد بدهیم

با توجه به اینکه ساخت کاردستی در مهدکودک مزایای بسیار زیادی دارد، بسیاری از والدین به این فکر می افتند که با استفاده از چه اصول و روشی اقدام به انجام چنین فعالیت هایی کنند.

برای این کار ابتدا بایستی توانایی های ذهنی و جسمی کودک خود را در نظر بگیرید. اینکه در این زمینه افراط نکنید امر بسیار مهمی است. اگر اقدام به شروع کاردستی کنید که از عهده ی کودک شما خارج باشد، کودکتان برای همیشه حس نامطلوبی به این عمل پیدا خواهد کرد.

برای انتخاب موضوع حتما بایستی از نمونه هایی استفاده کنید که برای کودک ملموس باشد. به همین منظور پیشنهاد می شود ابتدا از موضوعاتی استفاده کنید که کودک حداقل یکبار آن را دیده باشد. در ادامه بایستی موضوعاتی خلاقانه ای را به کودک پیشنهاد دهید که کودک با افکار خود آن را بسازد که این کار موجب خلاق شدن کودک می شود. منتهی در ابتدای راه بهتر است از موضوعات قابل لمس و دیدنی استفاده کنید.

نکته دیگر اینکه سعی کنید حتما از وسایل دورریختنی استفاده کنید. با این کار علاوه بر صرفه جویی در هزینه به کودک می آموزید که همواره برای خلاقیت در موضوعات مختلف، ابتدا باید داشته های خود را در نظر بگیرد. همچنین به او می آموزید که تا حد ممکن بایستی از دورریختن وسایل جلوگیری کرد.

نکته پایانی اینکه بهتر است چیزهایی را در کاردستی بسازید که قابل استفاده باشد، حتی به مقدار محدود. زمانی که کودک ببیند سازه او استفاده می شود، قطعا انگیزه ای مضاعف پیدا خواهد کرد تا در ادامه موضوعاتی بیشتری را زیر ساخت ببرد.

از فواید درست کردن کاردستی در مهدکودک این است که مربیان ساخته های کودکان را در نمایشگاهی به معرض دید می گذارند. شما هم می توانید با انجام این کار به کودک خود انگیزه بدهید.

.
منابع :

.https://www.mosahab.com

چگونه به فرزند خود ساخت کاردستی را یاد بدهیم