تخته وایت برد برای کودکان (راهنمای خرید)

تخته وایت برد یکی از مرسوم‌ترین لوازم التحریر و ابزارهای ارائه برای انواع مقاصد آموزشی، تجاری، کاری و تفریحی است که با هزینه کم، امکان ارائه و «پرزنت» کردن ایده‌ها و طرح‌ها را بدون پیچیدگی‌ها و هزینه‌های دستگاه‌های دیجیتال فراهم می‌کند. خرید تخته وایت برد یا تخته سفید برای انواع محیط‌های کاری و آموزشی توصیه می‌شود تا شخص ارائه‌دهنده ایده به سرعت بتواند ایده و استنتاج فکری خود را به نمایش بگذارد؛ اما خرید تخته وایت برد با وجود ساده بودن شکل آن، چندان بی‌ملاحظه نباید باشد، چرا که انواع تخته وایت برد با قابلیت‌‎ها، اندازه و جنس متفاوت در بازار موجود است که اگر قصد استفاده از آن در یک محیط آموزشی را داشته باشید، ممکن است به تخته متفاوتی نسبت به یک تخته مناسب برای محیط کار نیاز داشته باشید.

.

خصوصیاتی که هنگام خرید تخته وایت برد باید ملاحظه کنید

◉ میزان دوام – طول عمر استفاده از هر تخته با توجه به جنس، کیفیت ساخت و میزان استفاده متفاوت است.

◉ لکه‌پذیری – تمام تخته‌های وایت برد در نهایت با پایان یافتن عمر مفید خود پذیرای لکه و اثر به جا مانده و از ماژیک بر خود خواهد بود، با توجه به جنس و کیفیت تخته وایت برد و میزان استفاده از آن، این بازه استفاده متغیر خواهد بود. نوع تخته و ماژیک قابل استفاده و نحوه صحیح پاک کردن هر کدام باید بررسی شود تا اثر به جامانده از نوشتن بر تخته دیرتر نمایان شود.

◉ راحتی استفاده – به طور معمول برای اماکنی به که به طور مکرر ایده و دانش ارائه می‌شود، از تخته‌های وایت برد بزرگ و غیر قابل حمل استفاده می‌شود اما اگر قصد ارائه ایده به افراد مختلف در مکان‌های مختلف را دارید، نمونه‌های قابل جابه‌جایی گزینه‌های مناسب‌تری هستند؛ دو نمونه قابل حمل با دست و مجهز به چرخ کشاندن در بازار موجود است.

◉ اندازه – حجم و وسعت ایده و اطلاعات نیاز به ارائه را در کنار فضای در دسترس بررسی کنید. خرید تخته وایت برد بزرگ که خارج از دید بینندگان است، فایده‌ای ندارد؛ پس با بررسی صحیح فضای موردنیاز و در دسترس، اندازه مناسب را انتخاب کنید.

◉ قابلیت پخش پروژکتور – اگر به طور مداوم میان پخش تصویر پروژکتور و تخته وایت برد جابه‌جا می‌شوید، خبر خوش این که نوع خاصی از تخته وجود دارد که نور و تصویر پخش شده از پروژکتور را به خوبی می‌پذیرد و کیفیت نمایش خوبی دارد تا نیازی به کشاندن پرده پروژکتور به طور مداوم نباشد.

◉ تخته وایت برد کشویی – امکان گستراندن سطح تخته در نمونه‌های کشویی وجود دارد. در این نمونه می‌توان در مواقعی که به سطح بیش‌تری برای رسم اطلاعات نیاز است، سطح دوم را از روی سطح اول کشانده و در امتداد آن قرار داد.

.

جنس تخته وایت برد و ویژگی هرکدام

تخته وایت برد از جنس شیشه

تخته وایت برد شیشه به مانند دیگر انواع مرسوم نیست اما در مورد مهم‌ترین مشکل تخته‌ها، یعنی لکه‌پذیری و باقی ماندن رنگ جوهر بر سطح تخته، مقاوم‌ترین نمونه و با بیش‌ترین طول عمر است، که البته شیشه‌ای بودن جنس موجب افزایش قیمت نسبت به دیگر نمونه‌ها می‌شود. تخته وایت برد شیشه‌ای تجربه لمس مناسبی دارند اما باید از پس زمینه روشن برخوردار باشند تا موارد نوشته شده بر آن قابل رویت باشد و نکته دیگر این که تابش نور نباید به طور مستقیم بر سطح تخته شیشه‌ای صورت گیرد تا بازتاب نور مانع دیدن نوشتار و رسوم نشود.

.

تخته وایت برد از جنس پروسلین

تخته پروسلین نمونه سرامیکی است که لبه فلزی در اطراف خود دارد. به طور معمول از استیل در اطراف سطح سرامیکی پروسیلین استفاده می‌شود و به همین خاطر خاصیت آهنربایی دارد. تخته وایت برد پروسلین وزن کم‌تری نسبت به نمونه شیشه‌ای دارد و از قیمت به‌صرفه‌تری برخوردار است. پروسلین سبک‌ترین تخته موجود در بازار نیست اما در مورد مقاومت در برابر لکه، کیفیت بهتری نسبت به نمونه ملامین دارد.

.

تخته وایت برد از جنس ملامین

خرید تخته وایت برد ملامین به‌عنوان به‌صرفه‌ترین نمونه موجود در بازار پیشنهاد می‌شود؛ اگر محدودیت بودجه خریداری وجود داشته باشد، نمونه ملامینی کیفیت قابل قبول و قیمت مقرون‌به‌صرفه دارد. تخته ملامین با یک روکش پلاستیکی پوشانده شده که به خوبی به جوهر ماژیک واکنش می‌دهد. لکه‌دار شدن و ماندن پس‌زمینه جوهر بر سطح این جنس از تخته کمی بیش‌تر از نمونه‌های قبلی است اما با تمیز کردن صحیح و مداوم، امکان استفاده از این محصول برای چندین سال میسر است.

.
منابع :
.https://www.chapkhone.info

تخته وایت برد برای کودکان (راهنمای خرید)