دفتر نقاشی برای کودکان (راهنمای خرید)

در گذشته تا حرف از دفتر نقاشی می‌شد، همه یاد کودکان میکردیم؛ اما امروزه خیلی از افراد نقاشی را هم به عنوان یک تفریح و هم یک هنر می‌بینند (که این خود بسیار زیباست) و اقدام به خرید دفتر نقاشی می‌کنند. می‌توان گفت که به نوعی دیگر خرید دفتر نقاشی کوچک و بزرگ نمی‌شناسد.

دفتر‌های نقاشی بعنوان لوازم التحریر هم به صورت سیمی و هم به صورت غیر سیمی در بازار وجود دارند. همچنین نوع کاغذ این دفترها و سایز آن‌ها نیز متفاوت است؛ که هر کس با توجه به نیاز خود اقدام به خرید می‌نماید. در ادامه از شما تقاضا دارم که ادامه این مطلب را بخوانید تا بتوانید یک دفتر نقاشی عالی از هر جنبه‌ای خریداری کنید.

.

راهنمای خرید بهترین دفتر نقاشی

۱) کاغذ : مهم ترین مورد در مورد خرید دفتر نقاشی، نوع کاغذ آن است. هر کاغذی مناسب نقاشی نیست پس باید کاغذی مناسب نقاشی مورد نظر خود خریداری کنید. اگر می‌خواهید با مدادرنگی و راپید، مدادهای طراحی، اقدام به نقاشی نمایید باید کاغذهایی با بافتی یکنواخت و صیغلی و یا کاغذ‌هایی را که بافت کمتری دارند، انتخاب نمایید.

کاغذ های مختلفی برای نقاشی وجود دارند که عبارتند از: کاغذ معمولی، کاغذ کارتریج، کاغذ آبرنگ، کاغذ مرطوب، کاغذ کرافت و در برخی موارد کاغذ مشکی و …

۲) سایز : سایز دفتر و کاغذی که برای نقاشی انتخاب می‌کنید بسیار بسیار مهم است. از رایج ترین سایزها برای انتخاب سایز کاغذ نقاشی عبارتند از: A3 – A4 – A5 – B5

سایز A3 که مناسب برای دانشجویان رشته های طراحی و دانشجویان رشته مهندسی است؛ چرا که این افراد به فضای بیشتری برای طراحی و نقاشی نیاز دارند.

سایز A4 که مناسب برای دانش آموزان و دانشجویان هنری و دانشجویان طراحی لباس است؛ زیرا نیاز است که این افراد جزییات را به وضوح روی کاغذ نقاشی خود نمایش دهند.

سایز A5 که مناسب برای تمرین‌های افراد است. تمرین‌هایی که افراد قبل از کشیدن نقاشی اصلی انجام می‌دهند و پس از آن با انتخاب کاغذ اصلی مورد نظر، طرح اصلی را روی آن می‌کشند.

سایز B5 که مناسب برای دانش آموزان ابتدایی و خردسالان (مخصوصا مهدکودکی‌ها) است که وزن این دفتر ها کم است و به اندازه کافی جا برای نقاشی این عزیزان دارد.

۳) جلد : دفتر‌های نقاشی جلدهایی بسیار زیبا دارند و حقیقتا من یکی را برای خرید جذب می‌کنند. شما میتوانید با توجه به سلیقه خود یکی از این دفترها را با توجه به طرح دلخواه خریداری نمایید.

۴) صحافی : اصولا صحافی دفترهای نقاشی به صورت سیمی، منگنه، دوخت و یا چسبی است؛ که هر شخص با توجه به راحتی و بودجه خود اقدام به خرید یکی از آن‌ها می‌کند. خب به هر حال دفتر سیمی چون کامل باز می‌شود، راحت تر قابل استفاده است اما باز هم این شما هستید که تصمیم میگیرید نوع صحافی دفتر نقاشی شما به چه شکل باشد.

.
منابع :
.https://www.chapkhone.info

دفتر نقاشی برای کودکان (راهنمای خرید)