کودکان چه زمانی رنگ ها را یاد می گیرند

به عنوان والدین ، شما می خواهید مطمئن شوید که فرزندان شما از نظر رشد و نمو در حالت نرمالی قرار دارد. اگر احساس کنید فرزندتان عقب است ، نگران می شوید. نگرانی بسیاری از والدین شامل یادگیری رنگ است. یکی از نگرانی ها و سوالات رایج والدین در مورد رنگ هاست و اینکه بچه ها چه زمانی رنگ ها را یاد می گیرند؟

برای از بین بردن گیجی ، باید از جدول زمانی برای یادگیری رنگ ها و اینکه چه فعالیت هایی می تواند به کودک شما کمک کند بیشتر بدانید.پس به شما توصیه می کنیم تا آخر این پست با ما همراه باشید.

.

کودکان چه زمانی رنگ را یاد می گیرند؟

توانایی کودک شما برای دیدن رنگ تا چهار ماه رشد می کند. از آن زمان ، احتمالاً متوجه شده اید که کودک شما عاشق رنگهای روشن است. جذب این رنگها برای نوزادان امری عادی است و دیدن این رنگها به توانایی تشخیص رنگ در سنین بالاتر کمک می کند. زمانی که بچه ها برای یادگیری رنگ خود می گیرند دقیقاً مانند هر مرحله رشد متفاوت است. هیچ کودکی مثل هم نیست ، اما بچه ها حدود 18 ماه رنگ را تشخیص می دهند. این پیشرفت تا دو سالگی ادامه دارد. در سه سالگی ، اکثر کودکان باید حداقل یک رنگ را بدانند. مراکز کنترل بیماری به کودکان توصیه می کند تا چهار سالگی چندین رنگ را بشناسند. حتی ممکن است بعضی از بچه ها رنگ های بیشتری یاد بگیرند .

توانایی شناسایی حداقل یک رنگ در سه سالگی می تواند نشانه ی امیدوار کننده ای برای والدین باشد. در همان زمان که کودکان شروع به تشخیص رنگ می کنند ، آنها همچنین توانایی تشخیص بین اندازه ها ، از جمله بزرگ و کوچک و اشکال را دارند.

.

مسائل مربوط به یادگیری رنگ ها

بعضی از والدین معتقدند فرزندانشان رنگ آنها را بهتر از بچه ها می دانند. دلیل این امر این است که تفکیک رنگ از شی برای کودکان دشوار است. اگر از همان اشیا برای آموزش و توصیف رنگها بارها و بارها استفاده می کنید ، کودک شما احتمالاً نام رنگ را با آن شی مرتبط می کند. آنها تفاوت رنگ و اسم شی را درک نمی کنند. به عنوان مثال ، هنگامی که شما یک شی را توپ قرمز می نامید ، کودک شما به جای اینکه نام رنگ را از نام شی جدا کند ، کل نام توپ را به عنوان توپ قرمز درک می کند.

توسعه توانایی تشخیص رنگ از جسم زمان بر است. بسیاری از والدین از اشکال و رنگ ها را در کنار هم استفاده می کنند تا به فرزندان خود هر دو را آموزش دهند. این یک ایده عالی است ، اما کودک شما سبز را از مثلث تشخیص نمی دهد. مفهوم رنگ برای درک آنها خیلی انتزاعی می شود.

مشکل دیگری که والدین با آن روبرو هستند این است که بچه ها کلمات رنگی را می دانند بدون اینکه بتوانند به درستی آن کلمات را با رنگ آنها مطابقت دهند. با توجه به اینکه بچه ها با سرعت های مختلف رشد می کنند ، بسیاری از کودکان قبل از اینکه رنگ را درونی کنند ، توانایی های زبانی را پیدا می کنند. اگر کودک نوپای شما کلمات رنگی را بلد است و صحبت می کند ، نگران نباشید ، اما آن رنگ ها را با شی مشخص نمی کند.

.

مسائل رشد در یادگیری رنگ

برخی از اختلالات می توانند به رشد کند در یادگیری رنگ کمک کنند. کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم ممکن است در برقراری ارتباط با داشتن رنگ خاصی مشکل داشته باشند. کودک طیف به جای دانستن کلمات رنگی و عدم توانایی دادن به آن رنگ معنایی اساسی ، می تواند از نظر شناختی رنگ ها را درک و شناسایی کند اما قادر به بیان کلامی رنگ آن نیست. اگر کودک شما دارای اختلال کمبود توجه است ، توجه به او هنگام آموزش رنگ دشوار است.

این امر همچنین می تواند منجر به تأخیر شود. برای کودکان با هر یک از این چالش ها ، سعی کنید از حواس پرتی پرهیز کرده و سطح اضطراب را هنگام بازی یا انجام فعالیت هایی برای کمک به کودکان در یادگیری رنگ خود پایین نگه دارید.

کوررنگ بودن همچنین می تواند توانایی کودک در یادگیری صحیح رنگ ها را محدود کند. بچه های رنگین کور در تمایز بین رنگ های خاص مشکل دارند. رنگهای خاص مشکل ممکن است در افراد مختلف متفاوت باشد. میزان تأثیر کوررنگی در کسی نیز می تواند تفاوت اساسی داشته باشد. این مشکل وقتی چندین رنگ روی هم قرار می گیرند ، مانند کمان قرمز روی پیراهن سبز ، بیشتر می شود. اگر نگرانی دارید ، بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

.

جنبه های مختلف یادگیری رنگ ها

برای درک نحوه آموزش رنگ به کودکان نوپا ، مهم است که جنبه های مختلف یادگیری رنگ را به خاطر بسپارید. وقتی بچه های شما رنگ خود را یاد می گیرند ، چیزی فراتر از حفظ کردن است. آنها توانایی شناسایی ، مطابقت و نامگذاری رنگهای مختلف را نشان می دهند. وقتی رنگی را با صدای بلند می گویید ، کودک شما باید بتواند رنگ مربوطه را انتخاب کند. کودک شما همچنین باید بتواند دو شی از همان رنگ را ببیند و بتواند آنها را کنار هم قرار دهد.

در آخر ، کودک شما باید نام صحیح هر رنگ را یاد بگیرد. ممکن است دریابید که کودک شما در برخی موارد نه در همه جنبه های تفسیر رنگ بسیار عالی است. اشکالی ندارد و توسعه به موقع اتفاق می افتد. کودک شما قبل از ورود به شیب های مختلف رنگ ، وقت بیشتری برای یادگیری رنگ های اصلی دارد. هنگامی که به کودکان خود در مورد رنگ آموخته اید از کم شروع کنید و به مرور دانش آنها را افزایش دهید.
.

1. با بچه های خود نقاشی کنید

اگر از خود می پرسید که چگونه به کودکان نوپا رنگ آموزش دهید ، یک روش ساده برای بهبود توانایی کودکان در درک رنگ ها ، غوطه ور کردن آنها در آن است. با کودکان خود نقاشی کنید. با رنگهای روشن مانند زرد یا قرمز شروع کنید ، زیرا کودکان کوچک به طور طبیعی آن رنگدانه ها را دوست دارند. برای سهولت در هفته می توانید روی یک رنگ تمرکز کنید.

با رشد کودک ، رنگ های بیشتری به او اضافه کنید. چسب زرق و برق دار ، تمبر یا وسایل دستی را با رنگ مربوطه بخرید که می توانید به مخلوط اضافه کنید. با رشد کودکان نوپا ، می توانید در مورد چگونگی ترکیب رنگ ها و ایجاد رنگ های جدید صحبت کنید.

.

2. یک بازی مرتب سازی رنگ انجام دهید

یادگیری رنگ ها را با مرتب سازی رنگ ، به یک بازی تبدیل کنید. آموزش مرتب سازی به کودکان نیز در دو سالگی یکی از نشانه های مهم پیشرفت است. به بچه های خود نیز اجازه دهید تا قوانین خاص خود را برای بازی در نظر بگیرند. این بازی با تقویت تفاوت شی و رنگ با دادن اشیا مختلف از همان رنگ به رشد کودک شما کمک می کند.

.

3.کودکان خود را برای یادگیری رنگ فعال کنید

وقتی به بازی ای نیاز دارید که یادگیری رنگ را تقویت می کند و می توانید در خانه یا بیرون از خانه بازی کنید ، چیزی فیزیکی را امتحان کنید. یک سطل را با اشیای رنگارنگ پر کنید. موارد خاصی را انتخاب کنید که رنگ ثابت آنها در کل باشد تا از سردرگمی بچه هایتان جلوگیری کنید. مسواک های رنگارنگ یا حیوانات کوچک را امتحان کنید که همه یک رنگ هستند.

یک رنگ خاص را انتخاب کنید. از بچه های خود بخواهید یک مورد مربوطه را از سطل بیرون بیاورند و با آن به طرف شما بدوند. با استفاده از بادکنک های رنگی مختلف می توانید آن را در محیط خارج سازگارتر کنید. سپس از آنها بخواهید که بدوند و آن را پرتاب کنند.

.

4. از اسباب بازی های تطبیق رنگ استفاده کنید

تطبیق رنگ ها با یکدیگر می تواند به تقویت مفاهیم داخلی سازی یادگیری رنگ کمک کند. همانطور که کودک شما رشد می کند ، این می تواند برای تظاهر به آشپزی و یادگیری شمارش نیز مفید باشد.

.

5.برای یادگیری نام ها ، فلش کارت ها را امتحان کنید

همراه با سایر فعالیت هایی که به کودکان در یادگیری تطبیق و شناسایی کمک می کند ، مرتبا می تواند به نامگذاری کمک کند. دسته ای کارت با یک شی به رنگ خاص و یک نام نوشته شده کلمات رنگی را تقویت می کند ، به ویژه هنگامی که کودک شما الفبا را یاد می گیرد و کلمات را کنار هم قرار می دهد و این یک روش عالی برای آموزش رنگ آمیزی به کودکان نوپا است.

کودک نوپای شما در یک دوره قابل توجهی از زمان رنگ ها را یاد می گیرد. میزان یادگیری برای هر بچه متفاوت است. از دستورالعمل های دانستن حداقل یک رنگ در سه سالگی و چندین رنگ در چهار سالگی به عنوان یک موضوع سریع برای رشد کودک خود استفاده کنید.

بسیاری از روش های سرگرم کننده وجود دارد که می توانید با آنها برای آموزش رنگ و همچنین فن آوری مانند یادگیری تبلت ها با کودک درگیر شوید. این روش ها را امتحان کنید تا باعث یادگیری و رشد رنگ کودکان شما شود.

.
منابع :
.https://www.banotv.com

کودکان چه زمانی رنگ ها را یاد می گیرند