چطور یک پرستار کودک قابل اعتماد پیدا کنیم

• استخدام پرستار کودک می‌تواند تا حد زیادی کارتان را سبک‌تر کند، اما پیدا کردن فردی که بتوانید به او اعتماد کنید کار ساده‌ای نیست. وقتی کسی را به خانه‌ی‌تان می‌آورید تا از کودک‌تان نگهداری کند، قسمتی مهم و ارزشمندی از زندگی خود را به دست شخصی دیگر می‌سپارید. پس باید دقت زیادی به خرج دهید تا مطمئن شوید کسی که استخدام می‌کنید قابل اعتماد است. بررسی کردن گذشته‌ی افراد و مصاحبه‌های کامل برای استخدام پرستار کودک ضروری هستند.

• از پرستار کودک مواردی مثل مدرک دوره‌ی CPR و کمک‌های اولیه، گواهینامه‌ی رانندگی، آدرس، معرف و شماره تلفن بخواهید. از این اسناد استفاده کنید تا از گذشته شخصی که قرار است از کودک‌تان نگهداری کند مطلع شوید. در صورت لزوم باید از پرستار کودک گواهی سلامت روحی روانی و جسمی نیز درخواست کنید. هم‌چنین می‌توانید از  او بخواهید آزمایش اعتیاد هم بدهد. البته این فقط در صورتی لازم است که پرستار کودک مشکوک به اعتیاد باشد.

• با تمام معرف‌هایی که پرستار کودک به شما معرفی می‌کند تماس بگیرید. با این کار می‌توانید اطلاعاتی کسب کنید و اگر او به شما دروغی گفته باشد، با مقایسه این اطلاعات و گفته‌های پرستار کودک همه چیز مشخص می‌شود. برای مثال، با خانواده‌هایی که پرستار کودک پیش از این با آن‌ها کار کرده است تماس بگیرید و در خصوص تجربه‌ای که فرزندشان از این پرستار داشته سوال بپرسید.

• سابقه‌ی کیفری او را بررسی کنید. البته برای انجام این کار باید از پرستار اجازه بگیرید. البته اگر پرستار از طرف آژانس پرستار کودک به شما معرفی شده باشد، آن‌ها از قبل سوابق کیفری‌اش را بررسی کرده‌اند.

• در مصاحبه‌ها از پرستار کودک در خصوص این‌که در شرایط خاص چه کار می‌کند سوال بپرسید. برای مثال اگر پرستار قرار است خانه‌داری هم بکند، از او بپرسید پارچه‌های ظریف و وسایل آنتیک را چطور تمیز می‌کند. اگر پرستار قرار است فقط پرستار کودک باشد، از او بپرسید اگر کودک اشتباهی کند با او چگونه برخورد می‌کند یا عصبانیت خود را چطور کنترل می‌کند. هم‌چنین هنگام مصاحبه باید به‌دنبال نشانه‌هایی باشید که به شما می‌گویند این فرد برای خانواده‌ی‌تان مناسب نیست. برای مثال اگر پرستار به حیوانات حساسیت داشته باشد و شما حیوان خانگی داشته باشید، او نخواهد توانست در خانه‌ی شما کار کند. یا اگر به تازگی یک دو قلو به دنیا آورده باشید و پرستار کودک بخواهد فرزند خود را هنگام کار به خانه‌ی‌ شما بیاورد، وقت کافی برای رسیدگی به فرزاندان شما را نخواهد داشت.

• اگر پرستار به شما اجازه ندهد سوابق کیفری‌اش را بررسی کنید، احتمالا مرتب و بدون دلیل شغلش را عوض کرده و زیادی اسباب کشی داشته است، پس بهتر است به یک پرستار دیگر فکر کنید. با پرستار کودک قرار داد طولانی مدت نبندید و او را به صورت موقتی استخدام کنید. به این شکل او می‌تواند با خانواده‌ی شما آشنا شود و با آن‌ها بیشتر احساس راحتی کند. به او بگویید که جلسات اول امتحانی هستند و در این جلسات حتما در خانه حضور داشته باشید تا بتوانید عملکرد پرستار را ارزیابی کنید. اگر پرستار کودک استخدام کردید، حتما چند وقت یک بار بدن کودک را بررسی کنید تا جوش‌های غیرطبیعی و جای زخم و کبودی روی بدن او نباشد.

• در نهایت این‌که بهتر است همیشه به احساس خود اعتماد کنید. اگر با یک پرستار کودک راحت نیستید و به او حس خوبی ندارید، به جست و جو ادامه دهید. برای مثال اگر یک پرستار با کودک شما خوب کنار نمی‌آید و تعامل کافی ندارد، احتمالا برای خانواده‌ی شما مناسب نیست.

.
منابع :
.https://www.irangan.com

چطور یک پرستار کودک قابل اعتماد پیدا کنیم