12 راه برای عادت دادن کودک به مهد کودک چیست؟

بسیاری از والدین فرزندان‌شان را به مهد و پیش دبستان می‌فرستند تا برای ورود به دبستان آماده شوند اما غافل از اینکه کودکی که خود قرار است وارد مهد شود نیز با ترس‌های بسیاری روبروست و برای گذر از این مرحله باید به او کمک کرد. در این مقاله به 12 راهکاری اشاره می‌کنیم که برای کودکان در عادت دادن کودک به مهد کودک کمک کننده است:

1‌. برای عادت دادن بچه به مهد کودک، در خانه بازی‌های هدفمند انجام دهید. کاری کنید که در بازی عروسک‌‌ها و حیوانات پلاستیکی با فضایی جدید آشنا شوند و در معرض تغییرات مکانی قرار بگیرند و بعد راهکار ارائه دهید. مثلا آقا فیله رفته یه مکان جدید و خیلی می ترسه. حالا باید چیکار کنه؟ می‌تونه در موردش به معلمش بگه!

2. در مورد تغییرات با دید مثبت با کودک صحبت کنید. سعی نکنید اضطراب خود را در این رابطه به کودک منتقل کنید.

3‌. قبل از آغاز سال تحصیلی با کودکتان به مهد سر بزنید و از اتاق‌‌ها و کلاس‌‌ها و فضاهای مهد دیدن کنید. اگر معلم حضور دارد خوب است که کودک را با او آشنا کنید. اگر امکان حاضر شدن کودک در محیط وجود ندارد از مهد برای او عکس بگیرید.

4. اگر می‌توانید با والدین هم کلاسی‌های فرزندتان تماس بگیرید و ساعتی را برای بازی آنها در پارک تعیین کنید تا بتوانند با هم کمی آشنا شوند.

5. برای عادت دادن کودک به مهد کودک، از بازی‌های نقش دار استفاده کنید. معلم بازی کنید. بازی‌هایی که در آن کودک نقش می‌پذیرد در سازگاری او با محیط جدید می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

6. با کودک‌تان در رابطه با مهد و کارهایی که در آن انجام می‌شود صحبت کنید.

7. از خواهر و بردارهای فرزندتان بخواهید با او در رابطه با تجربه ورودشان به مهد بگویند.

8. به کودکتان بگویید که ورود به مکانی جدید مثل مهد در ابتدا ترس آور است. سعی نکنید او را اغفال کنید و با صحبت‌های نادرست وسوسه‌اش کنید. در مورد احساسات واقعی او صحبت کنید و راهکار نشانش دهید.

9. کودکان در سن پیش دبستان دوست دارند که والدین بدانند آنها چه حسی دارند و کمک‌شان کنند.

10. به کودک فرصت دهید در مورد احساساتش صحبت کند.

11. همراه با فرزندتان کتاب داستانی در مورد اولین روز ورود به مهد بنویسید. فرزندتان شخصیت اصلی کتاب باشد و در مورد احساساتش صحبت کند.

12. برای عادت دادن کودک به مهد کودک، در مورد مهد برای کودک‌تان داستان‌های جالب بخوانید. نمونه‌های فراوانی از این دست داستان‌ها موجود است.

.

پرسش و پاسخ های 12 راه برای عادت دادن کودک به مهد کودک چیست؟

 

چیکار کنم بچم به مهد عادت کنه؟

برای عادت دادن بچه به مهد کودک، در خانه بازی‌های هدفمند انجام دهید. کاری کنید که در بازی عروسک‌‌ها و حیوانات پلاستیکی با فضایی جدید آشنا شوند و در معرض تغییرات مکانی قرار بگیرند و بعد راهکار ارائه دهید. مثلا آقا فیله رفته یه مکان جدید و خیلی مترسه. حالا باید چیکار کنه؟ می‌تونه در موردش به معلمش بگه!

.

چیکار کنم بچم از رفتن به مهد کودک و پیش دبستانی نترسه؟

قبل از آغاز سال تحصیلی با کودکتان به مهد سر بزنید و از اتاق‌‌ها و کلاس‌‌ها و فضاهای مهد دیدن کنید. اگر معلم حضور دارد خوب است که کودک را با او آشنا کنید. اگر امکان حاضر شدن کودک در محیط وجود ندارد از مهد برای او عکس بگیرید.

.

فرزندم از مهد کودک می ترسه، چیکار کنم؟

به کودکتان بگویید که ورود به مکانی جدید مثل مهد در ابتدا ترس آور است. سعی نکنید او را اغفا کنید و با صحبت‌های نادرست وسوسه‌اش کنید. در مورد احساسات واقعی او صحبت کنید و راهکار نشانش دهید.

.

چیکار کنم که رفتن به مهد کودک برای بچم جذاب باشه؟

اگر می‌توانید با والدین هم کلاسی‌های فرزندتان تماس بگیرید و ساعتی را برای بازی آنها در پارک تعیین کنید تا بتوانند با هم آشنا شوند.

.
منابع :
.https://niniplus.com

12 راه برای عادت دادن کودک به مهد کودک چیست؟