رفتن به پینت‌بال

یکی از بازی های دوران کودکی « تفنگ بازی » است که شامل نشانه رفتن به سوی دشمن فرضی ، گریختن از تیرهای خیالی و شلیک کردن است . رشته ی پینت بال نیز بر همین اساس شکل گرفته است . این رشته برای کسانی مناسب است که می خواهند هیجان تفنگ بازی ، جنگ یا شکار را احساس کنند . به این ترتیب ، شرکت کنندگان احساس می کنند که در یک جنگ واقعی شرکت دارند ؛ بدون اینکه جانشان به خطر بیفتد .
.

رده سنی

رده سنی این بازی 10 سال به بالا می باشد که نوجوانان و جوانان به صورت گروه های دستانه یا خانوادگی می توانند به باشگاه پینت بال فسفر مراجعه کرده و از تجربه یک بازی مهیج گروهی لذت کافی را ببرند.با اعلام شروع بازی توسط داوران، هر تیم بر اساس سناریو و تاکتیک از قبل طراحی شده اقدام به پیشروی می کند و سعی در رسیدن به جایگاه اختصاصی تیم حریف و به تسخیر در آوردن پرچم تیم مقابل نموده ونسبت به برگشت سریع همراه با پرچم تسخیر شده به جایگاه خوداقدام می نماید.
.

سناریوهای پینت بال

تسخیر پرچم

پینت بال ترکیبی از بازی های بچه گانه گرگم به هوا و قایم باشک بازی است ، اما خیلی بیشتر مبارزه طلبی و مغلطه بازی دارد . همچنین دارای فرمت های مختلف بازی است ، به طور معمول تعدادی بازیکن به دو گروه تقسیم میشوند و “تسخیر پرچم ” را بازی میکنند. تعداد بازیکنان در هر تیم میتواند از 2 تا 5 یا 7 نفر تا 1000 نفر در هر طرف متغیر باشد که با توجه به ابعاد زمین محدود میشود .
در بین بازی ها ، بازیکنان مدتی برای استراحت و چک کردن وسایل خود،و در صورت نیاز خرید تعداد بیشتر توپ رنگی (پینت بال ) و همچنین خوردن و اشامیدن و همچنین تعریف ماجراهای پیش آمده در طول سناریو وقت دارند . در هر صورت برد یا باخت همگی وقتی را به خوشی گذرانده اند و زمانی مجدد برای بازی دوباره دارند. و همچنین انواع دیگیری از سناریوها وجود دارند که هر کدام به نوبه خود براساس داستانی که دارند این بازی را جذاب و مهیج می کند.
.

ایمنی در بازی پینت بال

برای بی خطر بودن ، بازیکنان پینت بال باید همیشه از ماسک طراحی شده برای بازی پینت بال استفاده کنند تا از چشمان انها مواظبت کند . ماسکها مادامیکه در زمین بازی و محیط مجاز تیر اندازی هستید باید استفاده شوند . تا موقعی که موارد ایمنی بازی پینت بال رعایت شود این بازی بسیار ایمن است . نتایج شرکتهای بیمه ای نشان میدهد که ینت بال از گلف ، تنیس ، شنا ، و خیلی ورزشهای مرسوم دیگر دنیا بی خطر تر است .داوران در زمین بازی مسئولان ایمنی و قوانین بازی هستند . هر گونه برخورد فیزیکی در طول بازی ممنوع میباشد و بازیکن خاطی از بازی اخراج میشود و حتی امکان اخراج و محرومیت کلی از بازی را نیز در پی دارد . زمین های بازی دارای محدوده ای هستند که معمولا با فنس پوشیده میشود و خروج از این محدوده باعث محرومیت و خروج از بازی میشود ..
.

همانند همه ورزش ها، پینت بال دارای تجهیزات ویژه خود می باشد که به برخی از آنها اشاره می کنیم:

◉  نشانه رو (تفنگ پینت بال)

◉ درپوش نشانه رو

◉  ماسک ایمنی پینت بال

◉  لباس و پوشش استاندارد پینت بال

.

(برای راحتی بازیکنان آزاد و غیر حرفه ای باشگاه ها از لباس یکسره استفاده می کنند ولی تیم ها دارای لباس های یکرنگ با طراحی خاص می باشند) . البته برخی تجهیزات جانبی نیز می تواند بصورت سلیقه ای همراه بازیکنان باشد که بسته به نوع و شرایط مسابقه متنوع است. از آن جمله می توان به محافظ گردن، دستکش، خشاب اضافی، محافظ سینه و …اشاره نمود.

.

انواع مکان ها برای انجام بازی پینت بال

◉ چمن مصنوعی با موانع طبیعی
◉ زمین با کف پوش گرانولی با موانع مصنوعی
◉ زمین آسفالت با موانع بادی
◉ سالن سرپوشیده با موانع مصنوعی
.

ویژگی های انحصاری ورزش پینت بال

◉  امکان بر گزاری این ورزش در زمینهای مختلف (خاکی، چمن، جنگلی و……)

◉ عدم نیاز ضروری به سالن یا ساختمان خاص و امکان اجرا در محیط باز

◉  امکان استفاده برای گروه های سنی بالای 11 سال بدون داشتن مهارتهای خاص

◉  هیجان فوق العاده و تخلیه انرژی جوانان

◉  امکان استفاده ی بانوان از این ورزش به خاطر داشتن پوشش اسلامی و کامل

◉  امکان استفاده از این ورزش در تمام ساعات شبانه روز با استفاده از نور افکن

.
منابع :
.http://phosphorco.ir

رفتن به پینت‌بال