لباس پوشاندن به نوزاد و مواردی که باید در این زمان به دقت رعایت شود.

برای لباس پوشاندن به نوزاد خود بهتر است که ابتدا نوزاد خود را در آغوش بگیرید. و به آرامی قسمت گردن لباس نوزادی را بکشید و باز کنید. سپس یقه ی لباس را دور گردن نوزاد خود قرار دهید. بهتر است که در این زمان از دست خود برای محافظت کردن از گوش ها و صورت نوزادتان استفاده نمایید. برای پوشاندن آستین ‌های لباس به نوزاد تان تلاش نکنید؛ که بازو ها و دست او را به سمت داخل آستین ‌ها فشار دهید. بلکه بهتر است دست ‌های خودتان را از بیرون آستین به داخل آن ببرید و دست نوزاد خود را گرفته و به آرامی داخل آستین بکشید.

شما با انجام این کار ها در حقیقت با آسودگی می‌ توانید. لباس مورد نظر خود را به فرزندتان بپوشانید. بدون آن که باعث ناراحتی و لجبازی او شوید. البته بهتر است که در زمان لباس پوشاندن به نوزاد خود همزمان با او کمی بازی کنید. تا نوزاد شما احساس ناراحتی نکند.

.

 درآوردن لباس نوزادی

همان گونه که در زمان لباس پوشاندن به نوزاد خود، او را در آغوش می گرفتید. و برای درآوردن لباس او نیز بهتر است این کار را در اولین اقدام خود برای این کار، انجام دهید. در حقیقت شما باید از سر و گردن و پشت کودک خود به خوبی محافظت کنید.  آستین ‌ها را به آهستگی از دستان نوزادتان خارج نمایید. قسمت یقه لباس را بکشید و باز کنید. و به آرامی هنگامی که با دست خود از صورت و گوش ‌های او محافظت می‌ کنید. لباس را از سر و گردن او خارج کنید.

 نکته

بهتر است برای این که نوزاد شما احساس ناراحتی نکند. در زمان درآوردن لباس از تن او با او بازی کنید.

.

لباس پوشاندن به نوزاد

◉ در هوایی با دمای کمتر از ۲۳ درجه:

در این دما نوزاد شما برای گرم نگه داشتن بدن خود نیاز به چند لایه لباس دارد. به صورت کلی برای لباس پوشاندن به نوزاد خود در این زمان بهتر است که لباس‌ های او در زیر یک پیراهن و پوشک قرار هید. و روی آن ها از لباس خواب یا لباس‌ های سرهمی استفاده نمایید. شما می ‌توانید برای اینکه نوزاد خود را گرم نگه دارید. از یک پتو یا روکش نیز استفاده نمایید. و نوزاد خود را درون آن بپیچید. همچنین شما می ‌توانید با استفاده از یک پتوی پوشیدنی و یا کیسه ی خواب نوزادی نیز نوزاد خود را به راحتی گرم نگه دارید.

◉  در هوایی با دمای بیشتر از ۲۳ درجه:

در چنین هوایی بهتر است برای لباس پوشاندن به نوزاد خود از یک لایه لباس کوچک استفاده نمایید. و یا می ‌توانید از دو لایه لباس نازک برای نوزاد خود استفاده نمایید. به جای اینکه فقط از یک لایه لباس برای او استفاده کنید. اگر نوزاد شما زودرس باشد؛ احتمال دارد که به لایه ‌های بیشتری از لباس برای گرم کردن بدن او نیاز داشته باشید. تا وزن نوزاد شما به حد طبیعی و کامل برسد و بدن او بتواند خود را با تغییرات دمای محیط سازگار نماید.

.
منابع :
.https://shop-happyland.com

لباس پوشاندن به نوزاد و مواردی که باید در این زمان به دقت رعایت شود.