نکاتی درباره تنها سفر کردن کودکان

آگاهی دادن به کودک درباره سفر کردن تنها

یکی از مفید ترین ها برای بدن انسان و سلامت جسم و روح سفر کردن است. پیشینیان و نیاکان ما همه اهل سفر بوده اند و فواید سفر برای انسان بسیار زیاد است.

سفر کردن

بسیار سفر باید تا پخته شود خامی . شاید بارها و بارها این جمله را شنیده اید که می گویند برای کسب تجربه باید سفر های مختلف را تجربه کرد . برای شناخت افراد و اطرافیان و حتی روحیات درونی خود ، بهترین توصیه سفر کردن است. برای اینکه بتوانید روحیه های نزدیکان خود را بهتر بشناسید قطعا این کار در سفر،بهتر و آسان تر میسر خواهد شد.می گویند سفر کردن نوعی رها شدن است.نوعی رها شدن در دنیای درونی خود تا بتوانید بهتر ظرافت ها و مشکلات ایجاد شده در پیچ های زندگی را بررسی و آنها را به راحتی حل کنید.

مسافرت از هر نوعی که باشد باعث می شود برای مدتی از زندگی عادی خود دور شوید و همین مسئله به تنهایی انرژی زیادی به شما می دهد.

داشتن یک سفر تنهایی برای کودکان دقیقا مانند روز اول مدرسه می ماند. ممکن است از اینکه به تعطیلات می روند و یا در انتظار دیدن پدر بزرگ و مادر بزرگ خود هستند هیجان زده باشند اما خداحافظی اصلا آسان نیست. امروزه برخی از خطوط هوایی سرویس خاصی برای کودکان بین 5تا14 سال که به تنهایی به سفر می روند اختصاص داده است. پس نگران نباشید و در راه کسب تجربه درباره سفر کودکان به تنهایی با آنها همراه باشید.

.

باید کودکان را نسبت به شرایط تنها سفر کردن آگاه کرد

در چه سنی سفر کردن مناسب است؟

اعتماد به نفس کودکان و بلوغ آنها با یکدیگر کاملا متفاوت است. در اینجا چند سوال مطرح است که با پاسخ به آنها می توانید این امر را تشخیص دهید که آیا الان زمان مناسبی برای سفر تنهایی کودک شما است یا خیر؟
-آیا آنها با بازی کردن و نشستن در یکجا برای چند ساعت راضی هستند؟

-آیا آنها به راحتی میتوانند خود را با محیط اطراف و موقعیت های مختلف تطبیق دهند؟

-آیا هنگام نیاز به کمک،اعتماد به نفس درخواست آن از دیگران را دارند؟

اگر جواب شما به این سوالات مثبت باشد پس کودک شما تا حدودی زمینه ی لازم برای رفتن به سفر تنهایی را دارد.
اضطراب جدایی می تواند در هر سنی رخ دهد.همه ی این ها به برخورد کودک با شرایط جدید، بدون حضور پدر و مادر بستگی دارد. حتی کودکان بزرگتر نیز ممکن است با این استرس روبرو شوند و بهترین راه این است که قبل از سفر چنین شرایطی را برای آنها فراهم آورید، مثلا به یک اردوی یک روزه بدون شما بروند.

.

رزرو پرواز

بهترین گزینه برای یک پدر و مادر، انتخاب پرواز مستقیم است. زمانی که پرواز مستقیم باشد، از میزان استرس کودک کاسته می شود زیرا دیگر نیازی نیست که هواپیمای خود را تغییر دهد. اکثر خطوط هوایی اجازه ی رزرو آنلاین برای این سنین را نمی دهند، پس باید حضوری اقدام کنید. همچنین باید از خطوط هوایی که کودکان زیر سنین قانونی را به تنهایی می پذیرند،کمک بگیرید.

.

جمع آوری اطلاعات

زمانی که بلیط صادر شد، اطلاعاتی نظیر نام کودک، سن، تاریخ و شهر مقصد را به خوبی بررسی کنید. فردی که مسئول جمع آوری کودکان است، همانند خط هوایی به دانستن دقیق این اطلاعات نیاز دارد. خوب است که این اطلاعات را شما نیز به دقت یادداشت کنید و به دست کودک بدهید تا در فرودگاه راحتتر پیدا شود. اطمینان حاصل کنید که فردی که در این سفر کودکان را جمع آوری می کند و در طول این سفر مسئول آنان خواهد بود، فردی بزرگ، قابل اطمینان و مسئولیت پذیر باشد.

.

آگاه کردن کودک درباره سفر کردن تنهایی

قبل از سفر باید برخی اطلاعات مهم را برای کودک شرح دهید و دقیقا بگویید که چه چیزی در پرواز انتظار آنان را می کشد. صندلی و منطقه ای از هواپیما که قرار است کودک در آنجا بنشید و همچنین او را تشویق به خواندن دستورالعمل های ایمنی بکنید. دانستن این موارد برای کودک در این سفر خاص و در کل برای کسی که اولین بار است سفرهوایی را تجربه می کند بسیار حائز اهمیت است.

.

صبر کنید

به محض برخواستن هواپیما شما نیز فرودگاه را سریعا ترک نکنید.ممکن است پرواز با مشکلی روبرو شود و یا مجبور به برگشت شود.خوب است که هم از مسائل آگاه باشید و هم در کنار کودک خود باشید.

.
منابع :
.https://namnak.com

نکاتی درباره تنها سفر کردن کودکان