قوانین سفر برای کودکان

قوانین هتل ها و هواپیما ها برای کودکان

اگر شما هم می خواهید با کودکانتان به سفر بروید و برایتان سوال پیش آمده که قوانین سفر برای کودکان به چه شکل است، این مطلب می تواند برای شما مفید باشد. ما در ادامه قوانین سفر برای کودکان را در دو بخش قوانین ایرلاین ها و قوانین هتل ها بررسی می کنیم. با خواندن این مطلب به خیلی از سوالات شما درباره سفر با کودکان پاسخ داده می شود. پس با ما همراه باشید.

.

قوانین سفر برای کودکان از دید ایرلاین ها

قوانین سفر برای کودکان با توجه به سن کودک تعیین می شود. البته این را هم بگوییم که ممکن است که قوانین یک ایرلاین با ایرلاین دیگر متفاوت باشد. اما معمولا کودکانی که بین 7 روز تا 2 سال دارند، یا قیمت بلیطشان رایگان است و یا تا 15% قیمت بلیط هواپیما بزرگسالان محسابه می شود. این دسته از کودکان نیاز به داشتن یک صندلی مجزا ندارند و فقط با حضور یک بزرگسال می توانند به سفر بروند و به ازای هر کودک باید یک بزرگسال حضور داشته باشد. نکته دیگر اینکه اگر احیانا کودک شما نزدیک به 2 سال دارد و سفرتان وقتی تمام می شود که کودکتان مرز 2 سال را گذرانده است، باید یک صندلی مجزا برای برگشت برایش رزرو کنید تا روی صندلی خودش بنشیند.
از طرفی قوانین سفر برای کودکان بین 2 تا 12 سال به این شکل است که آن ها باید یک بلیط مجزا برای خودشان داشته باشند و قیمت بلیط هواپیما آن ها درست مثل قیمت بلیط هواپیما بزرگسالان است. اما تفاوتشان این است که آن ها حتما باید همراهی یک بزرگسال را داشته باشند. ضمنا کودکان بالای 12 سال هم می توانند به صورت تنهایی به سفر بروند.

.

قوانین سفر برای کودکان از دید هتل ها

از قوانین سفر برای کودکان از دید ایرلاین ها که بگذریم، می بینیم که هتل ها نیز یک سری قوانین خاص برای کودکان دارند. معمولا در هتل ها اقامت کودکان 0 تا 5 سال رایگان است. البته این به شرطی است که این کودکان به تخت اضافه نیاز نداشته باشند و روی همان تختی بخوابند که والدینیشان می خوابند. این دسته از کودکان می توانند از صبحانه رایگان هتل هم استفاده کنند. البته این هم منوط به این می شود که صبحانه رایگان برای اقامت والدینشان لحاظ شده باشد و آن ها این آپشن را به ازای اقامت در آن هتل داشته باشند.

قوانین سفر برای کودکان برای اقامت در هتل ها برای کودکان 6 تا 12 ساله متفاوت است. این دسته از کودکان هم می توانند در یک سری از هتل ها به رایگان اقامت کنند. اما باز هم به شرطی است که آن ها تخت اضافه نخواهند. اما اگر قرار باشد که یک تخت اضافه برای کودکان 6 تا 12 ساله گرفته شود، یک هزینه اضافه (معمولا به صورت نیم بها) برای رزرو هتل در نظر گرفته می شود. با این حساب بهتر است که قوانین هتل مد نظرتان را چک کنید و ببینید که شرایط آن هتل بخصوص به چه شکل است. نکته دیگر قیمت صبحانه نیز برای کودکان 6 تا 12 سال معمولا به صورت نیم بها محاسبه می شود. این بدین معنی است که شما برای سفر با همسر و کودک 6 تا 12 ساله تان، باید دو برابر و نیم هزینه اقامت یک نفر را پرداخت کنید.

در نهایت کودکانی که بالای 12 سال سن دارند، در هتل ها به عنوان بزرگسال شناخته می شوند و قیمت رزرو هتل برای آن ها درست مثل بزرگسالان است. پس اگر احیانا کودک شما هم بالای 12 سال سن دارد، باید این را بدانید که برای رزرو هتل برای کودکتان باید هزینه اقامت یک بزرگسال را پرداخت کنید. یعنی اگر می خواهید همراه با همسرتان و کودک بالای 12 سالتان به سفر بروید، باید هزینه اقامت سه نفر را پرداخت کنید.

.
منابع :
.https://www.mehrparvaz.com

قوانین سفر برای کودکان