نکات ایمنی کودک هنگام بازی در سفر

◉ یکی دیگر از مواردی که باعث آسیب به کودکان در سفر می شود، سقوط کودکان است. سقوط اتفاقی است که در نتیجه آن کودک روی زمین، کف یا سطوح پایینی دیگر می افتد. اما در سفرهای نوروزی احتمال این آسیب در کودکان بیشتر هم می شود و شاید بتوان گفت محل های شایع سقوط ناگهانی کودکان در سفرهای نوروزی تجهیزات بازی (سرسره بازی-تاب بازی در پارک ها) درختان و حتی سقوط از ارتفاع مانند کوه است.
برای ایمنی کودک در زمان استفاده از وسایل و تجهیزات بازی باید دقت داشته باشید که کودک وسط تاب بنشیند، روی تاب نایستد یا زانو نزند و هر دو طناب تاب را بگیرد.باید دقت کنید زمانی که کودک دیگری مشغول تاب بازی است، کودک دیگری پشت یا جلوی تاب قرار نگیرد.مراقب باشید کودک تاب خالی را حرکت ندهد که برگشت آن به دلیل ناآگاهی کودک باعث برخورد تاب به او و آسیب می شود.

◉ در مورد سرسره بازی لازم است کودک هنگام بالارفتن با هر دو دست نرده های آن را بگیرد.هنگام سُرخوردن مطمئن شوید کسی جلوی او نیست.کودکان همیشه باید با پا و نه با سر از سرسره پایین بیایند. از سطح شیبدار سرسره بالا نروند.اول پاهایشان را خارج کنند و سپس بلند شوند.

◉ پس از سُرخوردن سریع از سرسره کنار بروند که پایین آمدن کودک بعدی باعث آسیب به کودک نشود، البته این را هم بدانید که افتادن و زمین خوردن کودکان در بیشتر موارد خیلی جدی نیست و جای نگرانی ندارد.ممکن است کودکان بر اثر سقوط از ارتفاعاتی همچون کوه یا بلندی دچار آسیب هایی از قبیل خراشیدگی، بریدگی، کوفتگی، شکستگی اندام ها و حتی آسیب های وارده به سر، نخاع، قفسه سینه و محوطه شکمی شوند که برای جلوگیری از آسیب های بیشتر و مرگ ومیر درکودکان لازم است کودک را به مراکز درمانی منتقل کنیم.همچنین فراموش نکنید که برای ایمنی کودکان لازم است هنگام کوهنوردی، رفتن به ارتفاعات و بلندی ها و استفاده از وسایل بازی روی کودک خود نظارت دقیق داشته باشید.

◉ بازی ها را ایمن و دقت کنید که وسایل بازی که کودکان استفاده می کنند به درستی طراحی و نگهداری و با یک سطح نرم و امن پوشانده شوند و حتی در صورت بازی های پرجنب و جوش مانند اسکیت باید پوشش های محافظتی مانند مچ بند، پدهای زانو، آرنج و کلاه ایمنی برای کودکان استفاده شود.

.
منابع :
.https://hamgardi.com

نکات ایمنی کودک هنگام بازی در سفر