نکات ویژه در عکاسی کودک

ممکن است با دیدن عکس های کودکان در آتلیه ها هیجان زده شوید و دوست داشته باشید شما نیز عکس هایی از کودکتان ثبت نمایید. این امر آنقدر هم راحت نیست. مطالعه این مطلب خالی از لطف نیست.

زمانی که کودکتان را به آتلیه می برید، لازم نیست آنها را گوشه ای نشانده و آنها را مجبور کنید بنشینند. اجازه دهید در دنیای کودکانه شان غرق شوند و در دور و برشان بازی کنند. ثبت لحظات جذاب را به عکاس آتلیه واگذار نمایید.

.

حتما نباید ژست خنده بگیرید.

زوج هایی که به تازگی فرزند دار شده اند، می توانند به شما اطمینان بدهند که می توانید ساعتها به ژست های متنوع کودکانتان خیره شوید. همزمان با بزرگ تر شدن آنها، تحرکشان هم بیشتر می شود. می توانید از کودکتان بخواهید در ارتباط با موضوعی خاص در فکر فرو برود. این گونه شاهد حالات گوناگون چهره مانند اخم، خنده و پوزخند و … خواهید بود که ژست های ویژه و سرشار از احساسات برای عکاسی می باشد.

.

اجازه دهید کودکتان راحت باشد.

اجازه بدهید کودکانتان با محیطی که در آن هستند ارتباط برقرار کنند. چرا که کودکان در برخی مواقع به دلیل عدم برقراری ارتباط با محیط اطرافشان حرف گوش نمی دهند. حتما نیازی نیست که در خانه، زمین بازی و … از کودکتان عکس بگیرید. هر زمان و هرجایی که ودکتان احساس آرامش و راحتی داشت می توانید از او عکس بگیرید.

.

دوربین را رها نکنید.

کودکان علاقه ای ندارند تا در یک محیط بنشینند. پس دوربین عکاسی تان را همواره در دست داشته باشید تا ژست های گوناگونی از کودکتان ثبت نمایید. اگر کودکتان دائما چهره های خنده داری از خودش به نمایش می گذارد، پس از مدتی خسته می شود و به چهره عادی اش باز می گردد و خواهید توانست هر عکسی که دوست دارید از آنها بگیرید.

.

زرنگ و متبحر باشید.

نیازی نیست که کودکتان متوجه شود در حال عکس گرفتن از او هستید، زمانی که سرش گرم است از او عکس بگیرید.
آنها را وادار به عکس گرفتن نکنید. چرا که ممکن است خاطره بدی از عکاسی در ذهنشان باقی بماند.
هم قد کودکتان شوید و در حالتیکه زانوهایتان را خم کرده اید و چهار زانو نشسته اید از آنها عکس بگیرید. این گونه عکس های زیبایی از آنها ثبت خواهید کرد.

.
منابع :
.https://www.shadito.com

نکات ویژه در عکاسی کودک