آیا کودکان در انتخاب خانه مناسب نقش دارند؟

پدر و مادرها معمولاً زمان زیادی را برای یافتن یک مهد کودک یا مدرسه مناسبِ فرزند خود صرف می‌کنند و قطعاً شاخصه‌های زیادی نیز برای آن در نظر دارند. آنها معمولاً در پی مهدکودکی با برنامه‌ی آموزشی مناسب، مربی مهربان و محیطی تمیز و ایمن هستند و برای این هدف از افراد زیادی پرس و جو می‌کنند. امّا نکته مهم تر این است که آیا این مهدکودک یا مدرسه در چه فاصله از خانه ما قرار خواهد داشت. اگر فاصله خانه تا مهدکودک یا مدرسه زیاد باشد، هزینه های سرویس و اتلاف وقت را باید پیش بینی کرد. امّا با خرید مناسب خانه در نزدیکی یک مهدکودک یا مدرسه می توان بسیاری از هزینه ها را کاهش داد.

همیشه قبل از انتخاب خانه، محله مورد نظر خود را پیدا کنیم. تعداد مهدکودک ها و مدرسه ها در مقاطع مختلف تحصیلی را در نظر بگیریم. خانه ای که بسیار نزدیک مدرسه است را انتخاب نکنیم. چون سر و صدا دانش آموزان مُخل آسایش خواهد شد. سعی کنیم فاصله خانه ما تا مدرسه یا مهدکودک به اندازه ای باشد که بتوان با ۵ الی ۱۰ دقیقه پیاده روی، فرزندمان به محل مورد نظر برسد.

همیشه سعی کنیم که خانه خود را در محلات قدیمی و به دور از طرح ترافیک انتخاب کنیم. در برخی از اوقات ممکن است ما نتوانیم فرزندمان را به مهدکودک یا مدرسه برسانیم. به همین دلیل باید فرزندمان به تنهایی این مسیر را طی کند. هر چقدر محله انتخابی خلوت تر و به دور از شلوغی خیابان ها باشد برگ برنده ما خواهد بود.

از مشاورین املاک مدرسه ها و مهدکودک های منطقه را پرس و جو کنید. اطمینان پیدا کنید که کیفیت و خدمات مدرسه و مهدکودک مناسب فرزندتان است. حتماً برنامه‌ی آموزشی مهدکودک برای کودکانتان تاپ و هم برای افرادی که نیاز به کمک دارند، چیده شده‌ باشد و مناسب فرزندتان باشد.

.
منابع :
.http://mobasher.co

آیا کودکان در انتخاب خانه مناسب نقش دارند؟