نکات خرید میز و صندلی تحریر کودک

میز و صندلی کودک از جمله ادوات و تجهیزات مورد نیاز برای اتاق کودک می باشد. میز تحریر کودک کاربردهای زیادی دارد. کودکان برای نقاشی کردن، مطالعه دروس، بازی کردن، حل معما و … نیاز به میز و صندلی دارند. میز و صندلی می تواند به عنوان بخشی از دکوراسیون اتاق کودک مورد توجه قرار بگیرد.
.

اهمیت میز و صندلی تحریر کودک

کودکان همواره علاقه دارند در موقعیت های مشابه بزرگسالان قرار بگیرند. در واقع آن ها بخشی از بازی های خود را با تقلید نقش بزرگسالان پیوند می دهند. بنابراین وجود میز و صندلی کودک می تواند برای آن ها در حکم تکمیل کننده نقش بزرگسالان مورد توجه قرار بگیرد. کودکان می توانند با توجه به نوع نیاز و سن خود از میر و صندلی تحریر کودک بهره مند شوند. اگر چه وسایلی نظیر میز و صندلی برای کودکان بسیار کارساز است اما بهتر است از نقش سرگرم کننده آن نیز غافل نشوید. کودکان می توانند تا مدت ها با میز و صندلی سرگرم باشند.

برای انتخاب، سفارش و خرید  باید نکات مهمی را مورد توجه قرار دهید. میز و صندلی تحریر کودک باید از ارگونومی مناسبی برخوردار باشد و باید با توجه به سن و قد کودک انتخاب شود.

نکات مهم در خرید میز و صندلی تحریر کودک

◉ وجود تکیه گاه بر روی صندلی

کودک احتمالاً زمان طولانی بر روی صندلی می نشیند. بنابراین وجود تکیه گاه بر روی صندلی اهمیت زیادی دارد. چون از آسیب به ستون فقرات کودک جلوگیری می نماید. بسیاری از عادت های غلط در نشستن، بلند شدن و … مربوط به دوران کودکی است. بهتر است از همین سال های ابتدایی زندگی به کودک خود بیاموزید که به شیوه صحیح پشت میز قرار بگیرد.

◉ جنس
برای انتخاب میز و صندلی تحریر کودک به جنس آن نیز توجه کنید. میز و صندلی کودک باید در برابر ضربه، جا به جایی، وزن و … مقاوم باشد.

میز و صندلی کودک را در جنس سبک انتخاب کنید. جنس سبک میز و صندلی امکان حمل و انتقال آن را به راحتی فراهم می آورد. بنابراین کودک می تواند صندلی خود را به تنهایی به سمت جلو جا به جا نماید.

◉ رنگ
کودکان از دکوراسیون رنگی در اتاق استقبال می کنند. بنابراین بهتر است از عنصر زیبایی در انتخاب غافل نشوید. برای انتخاب میز و صندلی وقت بگذارید و آن را در رنگ مورد نظر کودک انتخاب کنید. این موضوع علاقه مندی کودک را به میز و صندلی افزایش می دهد.

.

ابعاد میز و صندلی تحریر کودک

◉ برای ابعاد میز به قد و راحتی کودک فکر کنید. بهتر است از میزهایی با ابعاد متناسب با قد کودک استفاده کنید. چون در این صورت از به زحمت افتادن کودک جلوگیری خواهید کرد.

◉ ارتفاع مناسب و استاندارد برای کودک حالتی است که پاها بر روی زمین قرار بگیرد و زانوها به شکل 90 درجه باشند.

◉ میز تحریر باید حدود 20 سانتی متر از نشیمن صندلی بیشتر باشد. این ارتفاع برای راحتی کودک اهمیت دارد.

◉ بهتر است میز و صندلی از قابلیت تنظیم ارتفاع برخوردار باشد. در این صورت می توان برای چند سال از آن بهره مند شد.

.
منابع :
.https://happygrand.ir

نکات خرید میز و صندلی تحریر کودک