راهنمای خرید کاغذ دیواری اتاق کودک

اگر به دنبال تزیین اتاق کودک دلبند خود هستید باید بدانید که استفاده از کاغذ دیواری یکی از بهترین گزینه ها خواهد بود. امروزه طــــــرح های کاغذ دیواری اتاق کودک با تنوع بسیار زیادی در بازار وجود دارد که با توجه به جنسیت، سن و علااقه کودک خود می توانید از آنها در تزیین اتاق کودک استفاده نمایید. در این مقاله قصد داریم تا شما را با خرید کاغذ دیواری کودک آشنا نماییم تا بتوانید هنگام خرید بهتر تصمیم بگیرید پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

.

هنگام خرید کاغذ دیواری اتاق کودک به این نکات توجه کنید!

همانطور که در بالا اشاره کردیم تزیین اتاق کودک با کاغذ دیواری می تواند یک گزینه عالی باشد زیرا کاغذدیواری کودکانه می تواند حسی رویایی و کودکانه را با کمترین هزینه به اتاق کودک اضافه نماید پس قبل خرید به این نکات حتما توجه نمایید.

.

۱- با گزینه‌های مختلف آشنا شوید

دنیای رنگارنگ کاغذدیواری کودکانه تنوع فراوانی دارد. از طــــــرح‌های گل‌دار و حیوانات بامزه گرفته تا شخصیت‌های معروف کارتونی و تقریباً هر رنگ شادی را می‌توانید در کاتالوگ کاغذدیواری کودک پیدا کنید. خوب است که قبل از انتخاب طــــــرح‌های مختلف را مورد بررسی قرار دهید. علاوه بر طــــــرح و رنگ‌های متنوع، کاغذدیواری اتاق کودک در مدل‌های مختلفی هم عرضه می‌شود. مدل‌هایی که طــــــرح برجسته دارند، به‌آسانی قابل شستشو هستند و همچنین مدل حاشیه (بوردر). کاغذدیواری حاشیه‌ای به صورت نوارهای باریک عرضه می‌شود که اغلب درست زیر سقف بر روی دیوار چسبانده می‌شود و تنها بخشی از دیوار را می‌پوشاند.

این مدل کاغذدیواری انتخابی عالی برای کسانی است که نمی‌خواهند با کامل پوشاندن دیوارها با کاغذدیواری، اتاق بیش‌ازحد شلوغ یا کوچک دیده شود. اگر کاغذدیواری مدل حاشیه‌ای را انتخاب کردید می‌توانید مابقی دیوار را به رنگی هماهنگ با آن رنگ بزنید.

.

۲- مدت‌زمان تعویض کاغذ دیواری را در نظر بگیرید

یک کاغذدیواری باکیفیت که به‌خوبی نصب‌شده باشد می‌تواند تا ۱۵ سال هم عمر کند. با این‌حال اگر استطاعت مالی دارید می‌توانید کاغذدیواری اتاق کودک را هر ۳-۲ سال یک‌بار عوض کنید. در این صورت طــــــرح و رنگ کاغذدیواری را با توجه به سن و مرحله رشد کودک در نظر بگیرید. کودک شما هر سال که بزرگ‌تر می‌شود تغییرات زیادی در سلیقه و خلق‌وخوی او پدیدار می‌شود. هنگام انتخاب کاغذدیواری اتاق کودک مدت‌ زمانی که قصد دارید از آن استفاده کنید را در نظر داشته باشید. اگر می‌خواهید دو سال دیگر آن را تعویض کنید یک طــــــرح شاد مناسب با سن فعلی کودک را انتخاب کنید ولی اگر قصد دارید تا سال‌ها بعد از آن استفاده کنید طــــــرحی را انتخاب کنید که برای بازه سنی گسترده‌تری مناسب باشد.

.

۳- به ویژگی قابل شستشو بودن کاغذ دیواری دقت کنید

دیوارهای اتاق کودک بیش از هر اتاق دیگری در خانه در معرض لکه شدن و آلــــــودگی قرار دارد. به همین دلیل بهتر است نوعی کاغذدیواری را برای اتاق کودک انتخاب کنید که قابل شستشو باشد. کاغذدیواری‌ های قابل شستشو را می‌توان با یک پارچه نمدار لکه‌گیری کرد. بنابراین اگر کودکی در سن مهدکودک دارید این نوع کاغذدیواری را برای اتاق او انتخاب کنید. چراکه بچه‌ها در این سن کنجکاو هستند و خیلی پیش می‌آید که با انگشتان آغشته به غذا یا آبرنگ خود دیوار را لمس کنند.

.

۴- در استفاده از کاغذ دیواری خلاقیت به خرج دهید

اگر اتاق کودک شما کوچک است از کاغذدیواری با رنگ روشن و طــــــرح ظریف در آن استفاده کنید. این نوع طــــــرح و رنگ باعث بزرگ‌تر دیده شدن اتاق می‌شود.

کودکان از رنگ‌های شاد لذت می‌برند اما لازم نیست اتاق را با کاغذدیواری و اثاثیه‌های تماماً به رنگ‌های تند و درخشان پر کنید. سعی کنید در انتخاب رنگ کاغذدیواری و دکور اتاق تعادل را رعایت کنید و ترکیبی خلاقانه از رنگ‌های سرد و گرم را به کار ببرید. به‌عنوان‌مثال اگر یک کاغذدیواری با طــــــرح شلوغ را انتخاب نموده‌اید، کمد و سایر اثاثیه اتاق را ساده انتخاب کنید.

لازم نیست تنها از یک طــــــرح کاغذدیواری در اتاق کودک استفاده کنید. آن گوشه اتاق که مخصوص بازی کودک است و اسباب‌بازی‌ها در آنجا قرار دارند را با یک کاغذدیواری شلوغ و شاد بپوشانید و برای گوشه دیگر اتاق که مخصوص استراحت کودک است کاغذدیواری‌ای به رنگ پاستلی و طراحی ملایم انتخاب کنید.

.

5 – کاغذ دیواری را متناسب با سن کودکتان انتخاب کنید

کاغذ دیواری مناسب با سن و سال کودک و دارای حال و هوای کودکانه اولین گزینه ای است که می تواند حال و هوای بچه گانه به اتاق خواب بدهد و اتاق ساده و معمولی را به اتاق کودک دلنشین و جداب برای هر کودکی تبدیل نماید. این روز ها مدل ها و تنوع طــــــرح کاغذ دیواری ها آنقدر زیاد شده است که گاهی وقت ها پدر و مادر برای انتخاب یک کاغذ دیواری مناسب دچار سردرگمی می شوند.

شرکت هوریا دکور پیشنهاد می کند که اگر کودک شما سال های نوزادی را گذرانده است و وارد دوران شیرین زبانی های کودکانه اش شده است از او هم نظر بخواهید و بگذارید برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق خوابش صاحب رای باشد. این گونه احساس رضایت بیشتری در کودک ایجاد خواهد شد و او در اتاقش آرامش بیشتری خواهد داشت!

.

 6 – توجه به کاراکترهای کارتونی

معمولا کاراکترهای کارتنی و فیلم های مورد علاقه کودکان طــــــرح های روتختی و کاغذ دیواری اتاق کودک هستند که در هماهنگ کردن اینها باید دقت کنید که به عنوان مثال اگر روتختی که شما انتخاب کرده اید عکس و طــــــرح شلوغ دارد کاغذ دیواری مناسب برای آن کاغذی تقریبا ساده و با طــــــرح های کمتر است چرا که به گفته ی روانشناسان کودک در اتاق با لوازم و طــــــرح های بسیار شلوغ و درهم احساس امنیت کم تری می کند.

.

7- دقت در انتخاب رنگ کاغذ دیواری

از رنگ‌های درخشان بهتر است که در اتاق کودکان استفاده کنید. این رنگ‌ها موجب ایجاد انرژی و هیجان در کودکان می‌شود. به‌طور معمول رنگ‌های درخشنده با رنگ سفید رقیق می‌شوند. اگر کودک شما دختر است خوب به طبع رنگهای شاد مثل صورتی, گلبهی و … را بیشتر می پسندد.کاغذ دیواری اتاق کودک اما پسر شما رنگهای پر انرژی مانند آبی و قرمز را دوست دارد که برای کم کردن انرژی این رنگها شما می توانید از تابلوها یا پوسترهایی با ترکیب رنگ سبز یا سفید انتخاب کنید.

.

نکته آخر

پوشاندن اتاق کودک با کاغذدیواری روشی مناسب برای تزیین اتاق کودک است. ازآنجاکه کاغذ دیواری‌ های کودکانه در انواع طــــــرح‌ها و رنگ‌ها عرضه می‌شود، مشکلی از بابت پیدا کردن یک کاغذدیواری زیبا که با دکور اتاق هماهنگ باشد نخواهید داشت. اما باید هنگام خرید عوامل مختلفی مثل سن کودک، مدت‌زمانی که قصد دارید از کاغذدیواری استفاده کنید و ویژگی قابل شستشو بودن آن را در نظر بگیرید.

.
منابع :
.https://hooriadecor.ir

راهنمای خرید کاغذ دیواری اتاق کودک