6 نکته ای که باید قبل از خرید ساز در نظر بگیرید .

همه ما آرزو داشته ایم که به ستاره های معروف دنیای موسیقی تبدیل شویم که میلیون ها نفر آنها را پرستش می کنند و برخی پنهانی امیدوار بوده اند که به یک استاد پیانو تبدیل شوند ، در جهان گشت بزنند و هزاران نفر را در شهرهای مختلف به آواز درآورند.

دیگران حتی آرزو کرده اند که یک کار انفرادی را شروع کنند ، فقط شما و گیتار شما در مقابل میلیون ها طرفدار که همه به خاطر موسیقی شما جمع شده اند.

بپذیرید ، یکی از این سناریوها در یک لحظه به ذهن شما خطور کرده است اما شما آن را رد کرده اید و فکر می کنید هرگز محقق نخواهد شد یا برای شما خیلی دیر است. شاید حق با شما باشد ، اما چه کسی اهمیتی می دهد؟ چطور است که فقط برای لذت بردن از خلق موسیقی این کار را انجام می دهید؟ علاوه بر این ، همه هنرمندان بزرگ از همین جا شروع کردند: آنها برای لذت بردن از بازی ، بازی کردند. اما قبل از اینکه کارت اعتباری خود را شخم بزنید و یک پیانو یا یک گیتار الکتریک فندر سفارش دهید ، در اینجا چند نکته در انتخاب و خرید ساز مناسب برای شما آورده شده است.

.

۱- تحقیقات خود را هنگام خرید ساز انجام دهید

خرید ساز تعهد بزرگی است ، خصوصاً اگر قرار است چند میلیون برای آن هزینه کنید. بنابراین قبل از اینکه به نزدیکترین فروشگاه موسیقی بروید ، کمی مطالعه کنید. در نظر بگیرید که ابتدا دوست دارید چه ابزاری را شروع کنید. ممکن است چیزی باشد که یادگیری و تسلط بر آن آسان باشد؟ به عنوان مثال ، گیتار در آموزش های آنلاین آموزشگاه موسیقی فردوس که می تواند به شما در یادگیری کمک کند ، کاملاً رایج است. در مورد پیانو نیز همین طور است. هر دوی این ابزارها از  قابلیت استفاده بالایی برخوردار هستند و به شما امکان می دهند احساسات خود را از طریق موسیقی بیان کنید

.

۲- انتخاب ابزار مناسب

شما در زندگی خود هرگز ساز نزده اید؟ مشکلی نیست خبر خوب این است که برای شروع هرگز دیر نیست. انتخاب ساز موسیقی مناسب برای خود می تواند مشکل باشد. شما نمی خواهید برای خرید سازی هزینه کنید که در گوشه اتاق انبار شود اما همچنین می خواهید یک ابزار با کیفیت خوب برای رسیدن به صدای خوب و ایجاد انگیزه برای ادامه تمرین داشته باشید. شما این گزینه را دارید که هر تعداد ساز ارزانی بخرید و فقط نوع مناسب آنهایی را که احساس راحتی می کنید بنوازید. روش دیگر ، شما می توانید تمام این پول را پس انداز کنید و فقط از دوستان و خانواده خود ساز قرض بگیرید. به احتمال زیاد شما کسی را می شناسید که ساز می زند … اگر خوب بپرسید حتی می تواند اولین معلم موسیقی شما باشد.

.

۳- قیمت خرید ساز را در نظر بگیرید

در مقاله ای در مورد خرید ساز ، غیرممکن است که در مورد قیمت صحبت نکنید. سازها می توانند از ارزان  تا کارهای هنری ساخته شده توسط صنعتگران بزرگ متغیر باشند. بدیهی است که به عنوان یک مبتدی ، مایلید از خرید ساز با مدلهای گران قیمت حرفه ای را تا زمانی که به طور واقعی به ساز و کار مسلط نشوید ، منصرف شوید. برای مبتدیان معمول است که سراغ خرید ساز ارزان و متوسط ​​بروند. برای بیشتر اینها کافی است که شما شروع به کار کنید و راحت ساز بزنید. وقتی مهارت کافی برای نواختن آن را داشتید ، می توانید به فکر گرفتن نوع گران تر و با کیفیت تری باشید.

.

۴- همه چیز در مورد احساس است

این روزها بسیاری از آلات موسیقی بصورت آنلاین خریداری می شوند. با این حال ، برای اولین ساز شما می توانید انجام این کار را به روش قدیمی و بازدید از یک فروشگاه موسیقی خوب انجام دهید. نه تنها پرسنل باتجربه قادر خواهند بود تا در انتخاب مناسب خود به شما کمک کنند ، بلکه قادر خواهید بود تا آنها را برای خودتان آزمایش کنید. جایگزینی برای تماس لمسی با یک ابزار خوب وجود ندارد.

.

۵- کم کم شروع کنید

حالا شما ساز خود را دارید. تصور بازی در تئاترهای بزرگ و سالن موسیقی در ذهن شما چشمک می زند. آن تصویر را تکان دهید و وارد کار خود شوید. کم شروع کنید ، ساده شروع کنید و راه خود را بالا ببرید. بسیاری از آموزشهای آنلاین ئر آموزشگاه موسیقی فردوس برای مبتدیان در دسترس است. از همه منابع استفاده کنید.

.

۶- تمرین ، تمرین ، تمرین

هیچ تأکیدی بر این امر وجود ندارد: تنها راه عالی بودن در کار خود ادامه کار بی وقفه آن است. بین حد متوسط ​​و عظمت یک خط خوب وجود دارد و این خط تعهد شما به تمرین مکرر است. همین که فکر کردید به آن تسلط دارید ، کمی بیشتر تمرین کنید تا مطمئن شوید.

.

مهمترین سوالی که باید قبل از خرید ساز  بپرسید

قبل از بیرون آوردن کارت اعتباری ، هنگامی که چند مارک مختلف را مقایسه می کنید و برخی از آنها را که دوست دارید پیدا کرده اید ، پرسیدن این سوال بسیار مهم است:

اگر ساز من خراب شد ، آیا قطعاتی را برای تعمیر آن دارید و اگر نه ، می توانید قطعات را تهیه کنید؟

شما باید بفهمید که شخص تعمیرکار در فروشگاه چه کسی است یا تعمیرکار شخصی خود را داشته باشید که به او اعتماد دارید و این سوال را می پرسید.

آیا افراد تعمیرکار نمی توانند سازهای موسیقی را که فروشگاه می فروشد اصلاح کنند؟

متأسفانه. وقتی یکی از این ابزارها خراب می شود ، شخص تعمیرکار نمی تواند آن را برطرف کند و شما اساساً یک ابزار بی فایده دارید.

تنها راه برای دانستن اینکه آیا ابزاری که می خواهید خریداری کنید دارای قطعات استاندارد است ، پرسیدن از یک معلم موسیقی در آموزشگاه فردوس یا تحقیق در Google است. (به عنوان مثال جستجو در مورد “نحوه خرید کلارینت”)

با صفحات زیادی روبرو خواهید شد که افراد براساس تجربیات خود مارک های خاصی را توصیه می کنند. فقط بخاطر داشته باشید ، برخی از سایت ها از خرده فروشان موسیقی هستند ، بنابراین مارک های موجود مغازه خود را نمایش می دهند و لزوما بهترین مارک هایی نیستند که باید امتحان کنید.

بسیاری از معلمان ، از جمله اساتید آموزشگاه موسیقی فردوس ، مارک های خاصی را توصیه می کنند زیرا ما تجربه اجرای آنها را داریم یا دانش آموزان ما در استفاده از آنها موفقیت زیادی کسب کرده اند.

.

 چگونه می توانم تشخیص دهم کدام ساز موسیقی برای من بهترین است؟

◉ تنها راه پاسخ دقیق به این سوال این است که شما ساز را به طور فیزیکی امتحان کنید.

◉ اگر تماس با ساز احساس خوبی در دست شما ایجاد کرد  و همچنین انتظارات شما را برای کیفیت بدنه ، سهولت نواختن ، دوام ، قابلیت ترمیم برآورده کند در خرید ساز موفق عمل می کنید.

◉ اگر شما یک مبتدی هستید و هنوز مفهوم روشنی از چگونگی خرید ساز ندارید و یا تکنیک کافی برای نواختن ساز را ندارید ، از معلم یا معلم خصوصی خود در آموزشگاه موسیقی فردوس بخواهید که ساز را با شما امتحان کند.

◉ معلم می تواند هنگام خرید ساز را از نظر مسائل فنی بررسی کند و در طیف وسیعی با آن بنوازد. سپس دانش آموز می تواند آن را امتحان کند و از نظر احساس ، سهولت دمیدن ، وزن ساز (ساز خیلی سنگین برای مبتدیان می تواند خیلی خوب نباشد) ، قرارگیری کلیدها و غیره را بررسی کند.

.
منابع :
.https://ferdowsacademy.com

6 نکته ای که باید قبل از خرید ساز در نظر بگیرید .