نکات مهم در خرید ابزار آلات باغبانی

ابزار باغبانی چه نوع ابزاری هستند؟ برای باغبانی، وجود بذر، خاک، آب و نور لازم و ضروری است. اما کسانی که می خواهند باغبانی را به عنوان یک شغل و یا به صورت تخصصی تر انجام دهند، لازم است ابزار مربوط به این حوزه را که به ابزار باغبانی شهرت دارد، تهیه کنند.

ابزارهای باغبانی کاربرد گسترده ای در صنعت کشاورزی دارند. به همین دلیل به آن ها ابزار کشاورزی نیز گفته می شود. چه یک باغ وسیع داشته باشید، چه یک باغچه خانگی، بدون استفاده از لوازم باغبانی نمی توانید به محصول خوبی دست پیدا کنید. در ادامه با انواع ابزار باغبانی مورد نیاز برای باغبانی و کشاورزی بیش تر آشنا خواهیم شد.

.

نکات مهم در خرید ابزار آلات باغبانی

از مهم ترین مسائل در خرید ابزار باغبانی شرکت تولیدکننده آن است. در حال حاضر شرکت های زیادی به تولید وسایل باغبانی می پردازند که از مهم ترین آن ها می توان به ابزار باغبانی بهکو، رونیکس، سامکو و شرکت های دیگر اشاره کرد.

در صورت خرید قیچی و اره باغبانی، داس و انواع دیگر ابزاری که دارای تیغه هستند، باید دقت داشته باشید که تیغه آن تیز و برنده باشد و از مقاوت بالایی برخوردار باشد.

خرید ابزار کشاورزی تا حد زیادی وابسته به محیط و حجم کار است. به عنوان مثال، ممکن است در یک محیط قیچی باغبانی به تنهایی کافی باشد و دیگر نیازی به انواع دیگر قیچی وجود نداشته نباشد.

دسته لوازم باغبانی باید به صورت ارگونومیک طراحی شده باشد و مانع از خستگی دست در حین کار با آن شود.

.

ابزارهای معمول باغبانی

 

ماله دستی (بیلچه باغبانی)

خواه در ظروف، تخت های برافراشته یا مستقیماً در حیاط خود مشغول باغبانی باشید، ماله دستی وسیله ای ضروری است. از آن برای حفاری، چرخاندن زمین یا بالا آوردن برگهای لجباز استفاده کنید. ماله دستی در واقع اولین ابزاری برای باغ است. بنابراین ابزاری است که اغلب برای باغبانان شهری توصیه می‌شود.

ماله دستی برای انتقال خاک به گلدان یا کاشت نهال و پیاز مناسب است. از آنجا که در هنگام کار در باغ نصب و راه اندازی آنها آسان است، به دنبال ابزار دستی با دستگیره های روشن باشید که به راحتی در خاک یا فضای سبز دیده شوند.

.

قیچی هرس

بدون توجه به نحوه باغبانی، این وسیله دیگری است که لازم است. بسیاری از کارهای برشکاری و تراشکاری را می توان با یک جفت قیچی هرس خوب انجام داد. به نظرم آنها برای برداشت گیاهان، میوه ها و سبزیجات ضروری هستند.

آنها همچنین برای برش ساقه های ضخیم و شاخه های کوچک عالی هستند. به ویژه در اواخر تابستان که ساقه های گیاهی و انگور ضخیم هستند، بسیار مفید است.

.

دستکش باغ

ممکن است شما این موارد را به عنوان یک ابزار تصور نکنید، اما به نظر من دستکش به عنوان یکی از وسایل ضروری موجود در ابزارآلات است. دستکش نه تنها از کثیف شدن دست ها محافظت می کند بلکه از آسیب دیدگی نیز محافظت می کند. اگر مجبورید با شاخه های خار یا گیاهان خاردار کنار بیایید، دستکش از دست و مچ دست شما در برابر خراش، شکافته شدن محافظت می کند.

اگر مانند من پوست حساسی دارید، دستکش های باغبانی اختیاری نیستند. برای جلوگیری از بثورات پوستی و واکنش های آلرژیک به گیاهان، کودها و سایر مواد شیمیایی مجبور به پوشیدن دستکش در باغ هستم. باغبانان مستعد اگزما برای محافظت از دست خود به یک دستکش خوب نیاز دارند.

.

شن کش

شن‌کش از ابزارهای ضروری برای هر کس در حیاط است. در حالی که از چوب برگ می توان برای اهداف مختلفی استفاده کرد، استفاده از چنگک کمان بسیار مناسب در باغ است. از چنگک کمان می توان برای پاکسازی برگها یا پخش مالچ نیز استفاده کرد. همچنین برای تسطیح خاک یا از بین بردن خاک سخت باغ در بهار بسیار مناسب است.

.

بیل حفاری

اگر در حیاط یا باغچه خود مشغول باغبانی هستید، می بینید که بیل حفاری ابزاری بسیار مفید است. نه تنها می توانید از آن برای ایجاد حفره استفاده کنید، بلکه برای انتقال خاک از یک چرخ دستی به باغ خود بدون نیاز به تخلیه کل بار نیز عالی است.

بیل همچنین برای هم زدن توده های کمپوست یا مخلوط کردن خاک گلدان قبل از افزودن آن به ظروف بسیار مناسب است. اگر شما نیاز به ایجاد یک باغ یا یک سطح هموار دارید. یک بیل محکم برای چرخاندن خاک یا از بین بردن آن مناسب است. برای گودبرداری به دنبال بیل های نوک تیز باشید، مانند همان که در تصویرمی‌بینید. اگر چه به نظر می رسد که بیلهای معمولی خیلی سنگین هستند. برخی از طرح ها از مواد سبک ساخته شده اند اما هنوز هم برای حفاری در باغ ها عالی هستند.

.

بیل باغبانی

گرچه ممکن است تمام نیازهای حفاری خود را با ماله دستی و بیل حفاری برطرف کنید.

تیغه مربع شکل برای استفاده در فضاهای تنگ طراحی شده و مناسب برای حفر سوراخ برای گیاهان و بوته ها است. به ویژه در باغ های مستقر که نمی خواهید مزاحم گیاهان موجود شوید. من همچنین آنها را برای از بین بردن علفهای هرز که دارای سیستم ریشه ای عمیق هستند و من نمی توانم آنها را با دست بیرون بیاورم، آنها را دوست دارم. اگر یک گیاه چند ساله دارید که باید پیوند بزنید، یک گلدان برای “بریدن” گیاه از خاک و سپس ایجاد سوراخ جدید برای آن مناسب است.

.

شلنگ + نازل اسپری

تا زمانی که همه گیاهان شما به صورت آبیاری هوشمند نباشند، باید باغ خود را آبیاری کنید. در حالی که برخی از باغبانان شهری فقط با یک آبخوری می توانند از آنجا دور شوند، اما اگر حیاط داشته باشید، یک شیلنگ باغ بهترین راه برای آبیاری گیاهان است. در حالی که شیلنگ های سنتی هنوز بسیار مرسوم هستند، ما یک شیلنگ قابل انعطاف با وزن سبک را توصیه می کنیم که مانور آن آسان تر است.

علاوه بر شلنگ، حتماً نازل اسپری قابل تنظیم تهیه کنید. این موارد نه تنها به شما کمک می کند آب را کنترل کنید بنابراین در بین حیاط باغ خود هیچ آبی را هدر نمی دهید، بلکه به شما در کنترل نحوه انتقال آب نیز کمک می کنند. بسیاری از نازل های اسپری دارای الگوی اسپری قابل تنظیم هستند، به شما این امکان را می دهد که بذرها و نهال های تازه کاشته شده را در حین خیساندن گیاهان مستقر مانند گوجه فرنگی یا بوته های گل که در گرمای تابستان به آب زیادی احتیاج دارند، غبارآلود کنید.

.

چرخ دستی (فرغون)

اگر آنقدر خوش شانس باشید که حیاط بزرگ و خوبی برای باغبانی داشته باشید، می بینید که یک فرغون یا یک گاری باغی کارهای را بسیار راحت تر خواهد کرد. خاک، کمپوست، حتی انبوهی از برگها را بدون دردسر در باغ خود حرکت دهید. آنها همچنین برای انتقال نهال های جدید به باغ شما عالی هستند. اگر شما معمولاً خاک یا کمپوست را جابجا می کنید، یک طرح فرغون مناسب، بهترین خواهد بود.

.

لوپرها

اگر درختان یا درختچه هایی دارید که هرگز به هرس احتیاج دارند، یک جفت قیچی هرس آن را برش نمی دهد (هاه!). Loppers مناسب برای کنترل پرچین های شما یا از بین بردن شاخه های بیمار است.

یک جفت لوپر خوب (مانند آنچه در تصویر نشان داده شده است) به شما امکان می دهد شاخه هایی را به قطر 1-2 برش دهید. هنگام خرید، حتماً به حداکثر ضخامت برش توجه کنید. معمولاً loppers طولانی تر می تواند شاخه های ضخیم تری را برش دهید.

.

علف هرز‌چین

علف های هرز آفت موجود در باغبان است. و می تواند درد بزرگی برای از بین بردن آن باشد. خوشبختانه چند ابزار مفید وجود دارد که می توانید برای مبارزه با علف های هرز در باغ خود استفاده کنید. اولی علف هرز چین دستی است (در عکس)، که برخی آن را حفار قاصدک می نامند. این ماده برای کمک به از بین بردن علف های هرز با استفاده از ریشه شیر، با نفوذ تین ها به خاک، به راحتی برای  علف های هرز به بیرون کمک می کند.

.

چاقو باغ هوری هوری

هوری هوری که بعضی اوقات به آن چاقوی باغی گفته می شود. از ژاپن سرچشمه می گیرد، اما در بین باغداران سراسر جهان محبوب شده است. این یک تیغه ضدزنگ است که با لبه تیز و لبه دندانه دار کمی خمیده است. که آن را برای تراشیدن خاک یا ریشه مناسب می کند. حتی بعضی افراد از آن به عنوان علف هرزچین  استفاده می کنند.

برخی از افراد از هوری هوری به جای ماله دستی استفاده می کنند. زیرا به راحتی می توانید از آن برای پیوند نهال و حفره هایی برای کاشت استفاده کنید. در بسیاری از مدل ها اندازه گیری هایی نیز روی تیغه حک شده است که اندازه گیری عمق هنگام کاشت بذر را آسان می کند.

.

چهاردندانه

از نظر ظاهری شبیه چوب، چنگال پارچه ای برای چرخاندن  خاک در نظر گرفته شده است. معمولاً دارای چهار چنگک محکم مناسب برای شل کردن خاک سخت و بالا بردن خاک است. همچنین خوب است که کمپوست تازه را در جای خود مخلوط کنید.

در اندازه های کامل یا مدل های دستی موجود است، یکی را انتخاب کنید که برای اندازه باغ شما مناسب باشد.

.

اره‌ی هرس

اگر شاخه های آن زیاد ضخیم هستند که قیچی هرس نتواند برش خود را برش دهد، اره هرس ابزاری است که شما نیاز دارید. این ابزارها حد وسط بین اره برقی و لوپرها هستند. تصاویر اره هرس می تواند شاخه هایی به ضخامت 8 اینچ را قطع کند ، مناسب برای هرس درختان در حیاط شما. همچنین می توانید از آن برای بوته ها و گیاهان استفاده کنید.

اگر می خواهید تعداد ابزار باغ خود را به حداقل برسانید. توصیه می کنم یک جفت قیچی هرس و یک اره هرس تهیه کنید. و فقط از loppers صرف نظر کنید. اگرچه ممکن است شما نیاز به برش بیشتر شاخه های شاخه خود را با اره برقی خود داشته باشید. طراحی اره های هرس برای برش شاخه ها در فضاهای تنگ، به ویژه هنگام برخورد با درختان و درختچه های کوچک مناسب است.

.

منابع :
.https://randeno.com
.https://abbon.ir
.https://helorine.ir

نکات مهم در خرید ابزار آلات باغبانی