راهنمای انتخاب آموزشگاه رانندگی خوب

گام اول :

بررسی اموزشگاه های منطقه محل زندگی ماست . معمولا در هرمنطقه ای از یک تا چند آموزشگاه وجود دارد . در اصل باید همه چیز این آموزشگاه ها روی حساب و کتاب باشد . از قرارداد های رسمی و معتبر و مجوز ها و رسید های قانونی استفاده کرده باشند . تا اگر زمانی بخشی از کار ما به مشکل خورد امکان پیگیری مسئله وجود داشته باشد و هزینه آموزش طبق همان قیمت اعلام شده اتحادیه آموزشگاه های رانندگی باشند و مبلغ بیشتری گرفته نشود .

.

گام دوم :

بررسی درصد قبولی هنر آموزها و مربیان آموزشگاه ها است . ما میتوانیم با پرس و جو از افرادی که دوره های آموزشی خود را در آن آموزشگاه ها گذراندن و سایت ها و کامنت های مربوطه و شبکه های اجتماعی اطلاعات خوبی به دست آوریم . مربیان آموزشگاه ها باید صبور باشند و از تجربه بالایی برخوردار باشند و قطعا کارت مربیگری معتبر و دامنه ی اطلاعاتی گسترده ای داشته باشند تا بتوانند به همه ی سوالات پاسخ دهند . ماشین سالم و بدون خرابی نیز یکی از عوامل مهم در آموزشگاه ها است و امکانات مناسب چه برای آموزش و چه برای امتحان و چه برای کارهای اداری و فنی داشته باشند . قطعا تجربه و کیفیت مربیان ارتباط مستقیمی با قبولی هنرآموزها دارد . پس هرچه سطح مربیان بالاتر باشد شانس موفقیتت بالاتره . البته ممکن است نتیجه دلخواهی که میخواهیم را از آموزشگاه های محله و منطقه خود نگیریم . در این صورت بهتر است به مناطق و محله های دیگر مراجعه میکنیم .

.

گام سوم:

پرسنل اداری آموزشگاه ها هستند . که نقش مهم و تاثیر گذاری روی نظر ما میگذارند . به همین دلیل به نامدار بودن آموزشگاه ها از لحاظ برخورد با مراجعه کنندگان توجه خاصی کنید . چون با احساس خوبی که از یک محیط و پرسنل آن بخش میگیرید ، قطعا با انرژی بهتری به دنبال آموزش میروید . مدیریت بخش اصلی هر آموزشگاهی است . زیرا در انتخاب مربیان و پرسنل اداری و ساپورت کردن همه‌ی برنامه ها راس اصلی آن مدیریت است . و درآخر توجه و هنر و مهارت خوده شما در کنار همهی این شرایط نیز تلاثیر گذار است پس هنگام آموزش خوب گوش دهید ببینید و تمامی حواستان را به مربی دهید تا بتوانند بهترین نتیجه را از آموزش بگیرید .

انتخاب مربیانی کاربلد و بااخلاق نیز از دیگر مسائلی است که می توان در زمره ویژگی های آکادمی رانندگی خوب قرار داد. متأسفانه بعضی از مربیان رانندگی چه در حوزه تئوری و چه در حوزه عملی از مهارت کافی برخوردار نیستند و در کنار این نیز رفتار چندان مناسبی با هنرجویان ندارند. این موضوع باعث می گردد که هنرجویان در وهله اول از آموزش رانندگی وحشت نمایند و نتوانند چنان که باید و شاید به مهارت خود دست یابند. در ادامه شما را با ویژگی های مربی رانندگی خوب آشنا می کنیم.

.

ویژگی های مربی رانندگی خوب

◉ همان طور که گفته شد یک مربی رانندگی خوب تأثیر بسیار زیادی را در یادگیری و آموزش رانندگی به هنرجویان خواهد داشت. به همین دلیل هم شاید بتوان او را مهم ترین رکن در انتخاب آکادمی رانندگی خوب به شمار آورد. معمولاً بسیاری از هنرجویان به این نکته اشاره می نمایند که ترجیح می دهند مربی رانندگی آن ها موجب و بااخلاق باشد. متأسفانه در بعضی از شرایط مربیانی دیده می شوند که با کمترین خطایی از هنرجو اخلاق بسیار تندی پیدا می نمایند و می توانند اعتماد به نفس هنرجو را بسیار کاهش دهد.

◉ مسئله دیگری که وجود دارد وجدان کاری مربی است. طبیعی است که در برنامه ریزی اصلی آکادمی ها تعدادی کلاس عملی با عددی ثابت معین می گردد و بعد از اتمام این دوره مربی در صورت صلاح دید می تواند تعداد دیگری کلاس نیز به آن ها اضافه کرده و هزینه اضافی آن ها را نیز دریافت نماید. مسئله مهمی که پیش می آید این است که مربی باید با توجه به وجدان کاری خود به آنالیز کلاس های پشت سر گذاشته شده بپردازد، نه آنکه با معین تعدادی کلاس اضافه هزینه بیشتری دریافت نماید. متأسفانه امروزه هزینه کلاس های رانندگی به خودی خود بسیار بالاست و به همین دلیل نیز حتی صرف نظر از هزینه های کوچک نیز اهمیت بسیاری پیدا می نمایند.

◉ نحوه صحیح و قابل فهم آموزش رانندگی نیز از دیگر ویژگی های یک مربی رانندگی خوب است. یک مربی رانندگی باید بدون آنکه به هنرجوی خود استرس دهد، تمامی مبانی رانندگی را به او آموزش داده و امکان آزمون و خطا را نیز به او بدهد. معمولاً هنرجویان بر این نظر هستند که مربیان، آن ها را صرفاً در خیابان هایی خلوت و کم تردد می گردانند و در نتیجه مهارت های متفاوتی را نیز به آن ها آموزش نمی دهند. یک مربی رانندگی خوب باید هنرجوی خود را حتی در شلوغ ترین خیابان ها و بزرگراه نیز ببرد و با حفظ سرعت مطمئنه و رعایت تمامی اصول به او یاری کند که با ترس های خود مقابله کرده و مهارت کاملی را به دست آورد.

 

.
منابع :
.https://www.bartarinha.ir
.https://udriver.ir

راهنمای انتخاب آموزشگاه رانندگی خوب