نشانه‌های کودک مبتلا به اوتیسم

این بیماری را بیشتر به عنوان بیماری کودکان می‌شناسند، چرا که ابتلای کودکان به این بیماری چندین و چند برابر نسبت به بزرگسالان است. همچنین ابتلای دختران به اوتیسم چهار برابر ابتلای پسران به این اختلال است. و هنوز هم علت روشنی برای این پدیده در دسترس نیست. یک سری از علائم بارز آن به شرح زیر است:

◉ اوتیسم می تواند در رفتارهای کودک، طوفان به پا کند.

◉ او حتی حاضر نمی‌شود به مهمانی برود.

◉ وقتی مادرش جای وسایل خانه را عوض می کند، جیغ و داد می‌کند.

◉ کسی حق دست زدن به وسایل بازی او را ندارد و حتی عروسک‌ها یا ماشین‌های تازه ای که پدرش برایش می‌خرد را پس می زند.

◉ با دیگران معاشرت نمی‌کند و بازی‌های یک نفره را ترجیح می دهد. گاه در گوشه ای می نشیند و ساعت‌ها یک حرکت تکراری را با وسیله‌ها انجام می دهد.

◉ نکته تلخ این جاست، روز به روز قدرت تکلمش کند تر از روز قبل می شود و بجای صعود، ضریب هوشی‌اش مدام در حال نزول است.

◉ این طور مواقع کارهایی از کودک سر می زند که باعث خشمگین شدن اطرافیان می شود و ممکن است کودک‌های اوتیسمی بخاطر لجبازی‌هایشان مورد کتک هم قرار بگیرند و توصیه شدید و الزامی به والدین این است: هنگامی که تصمیم به بچه دار شدن گرفتید، علائم انواع بیماری‌های کودکان را بشناسید تا با زبان کودکانه بیشتر آشنا شوید، چراکه آن‌ها قدرت بیان و آشکار کردن درد ندارند و خیلی از بیماری‌ها نیز، مانند اوتیسم، زبان آشکار شدن ندارند و علائم پنهانشان آن‌ها را غیر قابل حل تر می کند.

◉ اوتیسم علاوه بر اختلالات فراوانی که در بدن کودک و رفتار او با بیرون ایجاد می کند، دردناک نیز هست. و منجر می شود کودک شب را بدون خواب، با درد صبح کند.

.
منابع :
.https://www.behzisti.ir

نشانه‌های کودک مبتلا به اوتیسم