بازی چشمک

بازی چشمک از جمله بازی های دسته جمعی است که در دورهمی های دوستانه و مهمانی های خانوادگی به شدت مورد استقبال قرار میگیرد. چشمک یک سرگرمی گروهی محسوب می شود که تعداد افراد در آن خیلی مهم نیست ولی برای اینکه بازی هیجان داشته باشد معمولا باید تعداد بین 4 تا 8 الی 10 نفر باشد. این بازی قوانین بسیار ساده ای دارد و از طرفی نیاز به وسایل خاصی ندارد و با یک ورق کاغذ و یا کارت های مخصوص بازی فکری چشمک نهالک که از مغازه های اسباب بازیفروشی می توانید تهیه کنید، قابل انجام است. در ادامه این مطلب به صورت کامل نحوه انجام و قوانین بازی چشمک پرداخته ایم، با ما همراه باشید.

.

مقدمات بازی چشمک

طریقه انجام بازی چشمک که برخی چشمک مرگ نیز میگویند به این صورت است که ابتدا باید به تعداد نفراتی که در بازی حضور دارند کاغذهای تکه شده داشته باشیم. روی یکی از تکه ها کلمه چشمک نوشته می شود و بر روی بقیه تکه ها هیچی نوشته نمی شود. البته به جای کاغذ می توانید از کارت هم استفاده کنید که در این حالت یک کارت را به عنوان چشمک انتخاب میکنید و به همه اطلاع می دهید که اشتباه نکنند. خب حالا که بازی میخواد شروع بشه همگی باید دور هم بشینند جوری که همه بتوانند چشم های همدیگر را ببینند. کاغذها را به روش های مختلفی که می شود پخش میکنید و هر کسی یک کاغذ را بر می دارد. مواظب باشید تا کسی کاغذ شما را نبیند.

.

راهنمای بازی فکری چشمک

حالا که کاغذها یا کارت ها پخش شده است، کسی که کاغذ چشمک را برداشته است باید با به سایر افراد چشمک بزند. البته از آنجایی که همه افراد با حواس جمع به چشم های همدیگر نگاه می کنند، باید بهترین فرصت را انتخاب کند برای چشمک زدن که کسی متوجه او نباشد. کسی که به او چشمک زده شده سوخته است و باید با گفتن جمله ای مثل “من سوختم” نشان دهد که چشمک خورده است. البته باید حواستان باشد که بلافاصله نباید اعلام کنید که سوختید و بزارید چند ثانیه بگذرد. اینکار می تواند تا زمانی که تنها یک نفر در بازی مانده است ادامه داشته باشد.

.

قوانین بازی چشمک

1-از جمله قوانین و نکات مهم بازی چشمک این است که کسی که کارت یا کاغذ چشمک دست او است می تواند خود را از حذف کند و وانمود کند که چشمک خورده است ولی در بازی باشد و ادامه دهد.

2-اگر کسی بدون اینکه چشمک خورده باشد اعلام کند که سوخته است، در این حالت فرد چشمک زننده می تواند اعلام کند که آن شخص بدون چشمک خود را سوزانده است و در این حالت فرد بازنده اعلام میشود.

3-اگر در حین بازی هر کدام از افراد متوجه شوند که چه کسی چشمک می زند می توانند این موضوع را اعلام کنند، در صورتی که درست گفته باشند، چشمک زننده بازنده است. اما اگر اشتباه گفته باشد فردی که حدس زده است بازنده می شود.

4-اگر بازی به اتمام برسد، یعنی فقط یک نفر زنده مانده باشد و در طول بازی کسی نتواند چشمک زننده را تشخیص ندهد، نفر آخر باید حدس بزند که چه کسی چشمک زننده بوده است، اگر درست حدس بزند چشمک زننده بازنده است ولی اگر نتواند درست حدس بزند خود نفر آخر بازنده شده است.

5- معمولا برای افرادی که در بازی بازنده شناخته می شوند مجازاتی در نظر گرفته می شود، البته این موضوع جزوه قوانین بازی به شمار نمی آید و فقط برای افرایش هیجان بازی است و می تواند بازی بدون مجازات باشد.

.
منبع: https://baziza.ir